Redaksjonen. Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Clarity får rekkevidde som gamle Nissan Leaf og pris som Tesla Model 3.Honda velger 2010-rekkevidde på sin neste elbil Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Honda selge en elbil med gammel Leaf-rekkevidde!!! fnys!!! Be my guest. Blir i alle fall ikke noe sløv Leaf eller Hondadrit her i gården!!! 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) "...se, vi har også en elbil – slik som enkelte ekle myndigheter og til og med kunder krever – men vi vil ikke selge den." Jaja, litt mer ærlig som Hundai sitt medvitende misbruk av Osborne effect: "...se, vi har også elbil, men neste år blir den dobbelt så bra, så for all del ikke kjøp bilen i år. Eller neste år for den saks skyld." Men jeg har jo etterhvert skjønt hvorfor VW nekter levere e-Golf som stasjonsvogn. De taper tydeligvis penger på e-Golf, og vil ikke at en e-Golf stasjonsvogn skal få kannibalisere markedet for premiumalternativet Audi e-Tron Quattro. Som VW til gjengjeld har tenkt tjene bittelitt penger på. Og da venter vi bare på brukeren 2LK70DN1 skal dukke opp med dommedagsprofetiene... Ute til lunsj? Endret 27. februar 2017 av 1P4XZQB7 6 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 "...se, vi har også en elbil – slik som enkelte ekle myndigheter og til og med kunder krever – men vi vil ikke selge den." Jaja, litt mer ærlig som Hundai sitt medvitende misbruk av Osborne effect: "...se, vi har også elbil, men neste år blir den dobbelt så bra, så for all del ikke kjøp bilen i år. Eller neste år for den saks skyld." Men jeg har jo etterhvert skjønt hvorfor VW nekter levere e-Golf som stasjonsvogn. De taper tydeligvis penger på e-Golf, og vil ikke at en e-Golf stasjonsvogn skal få kannibalisere markedet for premiumalternativet Audi e-Tron Quattro. Som VW til gjengjeld har tenkt tjene bittelitt penger på. Og da venter vi bare på brukeren 2LK70DN1 skal dukke opp med dommedagsprofetiene... Fortell meg hvilken bilmodell som ikke har kommet med forbedrede utgaver hvert år. Hva med Ford, som lanserte ecoboost-motoren?? Det er vel heller skammelig å lage n bil med kapasiteter, som for lengst er utgått på dato? Hyundais påståtte Ioniq, 2018, med lenger rekkevidde, må også bli dyrere. Så da koker det ned til pris i forhold til rekkevidde. Da kan man like godt vente på Tesla M3, og betale hva det koster for den, istedenfor å kjøpe en Honda, med tilbakestående rekkevidde. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Det er svært skuffende å se at Honda går for "compliance-modellen". De velger en løsning som skal underbygge påstanden om at elbiler selger så dårlig at det er dødfødt. Honda mistet all respekt hos meg nå i hvertfall. Endret 27. februar 2017 av Hanhijnn 7 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg gjetter på at ledelsen i Honda har et lite snev av panikk og at denne bilen er det beste de kan få til på kort varsel. Det kommer nok en oppgradert modell med 50-100% større batteri til neste år.. 5 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Skjønner godt hvorfor de lanserer den, er vel kun for at gjennomsnittlig utslipp på alle modeller blir liten som mulig, akurat som da aston martin kom med cygnet som var en iq for å være innenfor eu kravene. Også folk burde lese denne http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47568 Viser bare at nordmenn som for det meste kjøper elbiler 1 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Dette er tynne greier. Brukervideoer fra rekkeviddetester av Chevy Bolt legges ut fortløpende på YouTube, og den klarer i praksis 340 miles (547 km) på landeveis kjøring. Da blir Hondas filosofi helt bakvendt. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Dette er tynne greier. Brukervideoer fra rekkeviddetester av Chevy Bolt legges ut fortløpende på YouTube, og den klarer i praksis 340 miles (547 km) på landeveis kjøring. Da blir Hondas filosofi helt bakvendt. Finnes det videoer med slike tall? Det er iallefall hinsides da det er langt over EPA? 1 Lenke til kommentar
Minecraftmann Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Dette er uten tvil compliance car. Laget for å ikke selge... 2 Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Dette er tynne greier. Brukervideoer fra rekkeviddetester av Chevy Bolt legges ut fortløpende på YouTube, og den klarer i praksis 340 miles (547 km) på landeveis kjøring. Da blir Hondas filosofi helt bakvendt. Finnes det videoer med slike tall? Det er iallefall hinsides da det er langt over EPA? Det er forskjell på "den klarer i praksis 340 miles (547 km) på landeveis kjøring" og at den går 547 km ved "praktisk kjøring" (om det er noe som heter det). Men Honda-"forsøket" er likefullt latterlig... 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Dette er tynne greier. Brukervideoer fra rekkeviddetester av Chevy Bolt legges ut fortløpende på YouTube, og den klarer i praksis 340 miles (547 km) på landeveis kjøring. Da blir Hondas filosofi helt bakvendt. Finnes det videoer med slike tall? Det er iallefall hinsides da det er langt over EPA? Det er forskjell på "den klarer i praksis 340 miles (547 km) på landeveis kjøring" og at den går 547 km ved "praktisk kjøring" (om det er noe som heter det). Men Honda-"forsøket" er likefullt latterlig... Ja, derfor jeg etterspurte mer info. Det jeg finner ligger rundt 400km. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Jaja, litt mer ærlig som Hundai sitt medvitende misbruk av Osborne effect: "...se, vi har også elbil, men neste år blir den dobbelt så bra, så for all del ikke kjøp bilen i år. Eller neste år for den saks skyld." Fortell meg hvilken bilmodell som ikke har kommet med forbedrede utgaver hvert år. Hva med Ford, som lanserte ecoboost-motoren?? La meg få forklare hva Osborne effect egentlig handler om. Man faller ikke offer for Osborne effekt av å lansere stadig bedre produkt år for år. Det er slik det må være for å overleve i markedet. Men om man annonserer et dramatisk bedre produkt for neste iterasjon, allerede før man har begynt selge dagens versjon av produktet, så er man i trøbbel. Da må man bare forvente at kundene setter seg på gjerdet og står over dagens versjon i påvente av neste versjon. I Osborne sitt tilfelle ble dette skjebnesvangert for selskapet, som gikk overende. For Hundai sitt tilfelle er slik redusert etterspørsel tilstrebet, da selskapet ikke kan produsere så mange biler og/eller taper penger på hver enkelt bil. Eg. et villet resultat for denne bilmodellen isolert. Endret 27. februar 2017 av 1P4XZQB7 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) Det blåser på toppene, i komentarfeldtet...... Nikola lastebilen, hvem bestilte over 70 000 av dei. Compeelance eller ikke, næ.. husker ikke. Og Tesla ligger fortsatt 5 år forran med 100% effektivitet Med 2 kg Hydrogen mellom bakhjul, en liten 10kW brencelcelle og 20 kWt batteri vil nok Honda bilen selge bra den. Til langtur kan jo bare brencelcella starte å gi spillvarme til kabin med en gang, mens den gir 5 kW batterihjelp. Men ja den er laget for Japan ikke Norge med "87,6 %" effektivitet på pumpekraftverk og Håkonsen med US losji på Hawai og Snowden i CCCP. 5 gamle poletibetjenter rett forbi US ambassy og "inspeksjonen" hakk i hel, om dei må.... Dounuts til hele Demokratiet, FLO og alle Indere. Hurra.... Endret 28. februar 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Fridtjof Eilertsen Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Dette er jo bare håpløst! Altså: Det kommer stadig flere elbiler med LANG rekkevidde, til omtrent samme pris, i tiden fremover. Da er det dødfødt å lansere en elbil med så kort rekkevidde som denne bilen vil få. "Det vil ikke selge om det blir lengre rekkevidde" er jo bare et bevis for at Honda ikke forstår at dette er med på å sende merket til de evige jaktmarker. De vil forsvinne fra kartet om ikke de våkner, og får puttet på større batteripakker. Har selv en 2.gen. Leaf. I enkelte situasjoner ser jeg at den nok kunne hatt bedre rekkevidde. Spesielt nå på vinteren. Håper Honda sin ledelse innser tabben raskt nok til at de ikke tar kvelertak på seg selv. Men har mine tvil. 2 Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) Det blåser på toppene, i komentarfeldtet...... <> Med 2 kg Hydrogen mellom bakhjul, en liten 10kW brencelcelle og 20 kWt batteri vil nok Honda bilen selge bra den. Til langtur kan jo bare brencelcella starte å gi spillvarme til kabin med en gang, mens den gir 5 kW batterihjelp. <> Ja, det kunne være men det er ikke det de leverer. De lager en ren hydrogen bil, en ren batteribil med latterlig rekkevidde, og en plug-in bensin-hybrid. " With sales starting later in 2017, the plug-in hybrid Clarity will offer an all-electric driving range of more than 40 miles, using what Honda termed a "hyper-efficient gasoline-hybrid extended range mode." " http://www.greencarreports.com/news/1103535_2018-honda-clarity-electric-versions-first-details-including-40-plus-mile-range-for-plug-in-hybrid Den rene hydrogenutgaven har en 5kg hydrogentank og et batteri som buffer, men det er på stusselige 1.3kWt (!!!) om det er det samme som i Accord hybriden som nevnt her: https://www.cnet.com/roadshow/auto/2017-honda-clarity-fuel-cell/preview/ Endret 28. februar 2017 av Flippo 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) Dette er jo bare håpløst! Altså: Det kommer stadig flere elbiler med LANG rekkevidde, til omtrent samme pris, i tiden fremover. Da er det dødfødt å lansere en elbil med så kort rekkevidde som denne bilen vil få. "Det vil ikke selge om det blir lengre rekkevidde" er jo bare et bevis for at Honda ikke forstår at dette er med på å sende merket til de evige jaktmarker. De vil forsvinne fra kartet om ikke de våkner, og får puttet på større batteripakker. Har selv en 2.gen. Leaf. I enkelte situasjoner ser jeg at den nok kunne hatt bedre rekkevidde. Spesielt nå på vinteren. Håper Honda sin ledelse innser tabben raskt nok til at de ikke tar kvelertak på seg selv. Men har mine tvil. Det er notert at strøm i Japan er lettere tilgjenglig en Ny Norsk strøm.Likeledes vil vi fra den Japanske ambasade støtte alle TINK lignende prosjekt for all fremtid. Endret 28. februar 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Rett og slett en latterlig, flau og unødvendig lansering. Hvem skal kjøpe denne bilen, hva er målgruppen? Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Man kan ha hydrogen i dekkene, i en egnet slange, og luft rundt (slangeløse den). Når hydrogenet blir brukt erstattes volumet med å pumpe luft inn tilsvarene i hjulene med å bruke støtdemperne som "Sykkelpumpe". Med 700 bar blir rullemotstanden like liten som jernbanehjul. Og med pneumatiske dempere blir komforten ivaretatt til tross for knallharde dekk. Ett skikkelig Kinderegg! "Sånn!" Nå er plassproblemer løst..., neste hydrogen utfordring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå