Gå til innhold

Nytt parti?

Anbefalte innlegg

Da blir neste spørsmål: er det behov for flere partier?

Mitt svar er at vi som helst ønsker den politiske debatten på nettet mangler den muligheten i dag.

Grunnen til denne konklusjonen er som følger:

Jeg har hatt et prinsipp siden 1980 om å betale kontingent til et politisk parti, egentlig som takk for at vi har muligheten for å velge fritt i Norge.

De aller fleste er mer eller mindre opptatt av politiske saker, kort og godt fordi velferden bestemmes av politiske vedtak.

Jeg var aktiv i politisk arbeid i mange år, men i 2009 forandret jeg prinsipp til bare å betale kontingent dersom partiet hadde en fri debatt på nettsiden. OK om det bare var for medlemmer, og jeg hadde en formening om at dette er bra i programarbeidet.

Mitt politiske syn for tiden er slik at de aktuelle partiene er Kystpartiet, MDG, Krf og H.

Det forundret meg at ingen av partiene har fri debatt på nettsiden sin, så jeg har spart kontingent i 7 år.

Jeg tror egentlig at den beste politikken ligger ett eller annet sted mellom Arbeiderpartiet, Krf, MDG og H.

Jeg er pensjonist og ønsker ikke å ta initiativ til å starte et parti med nettet som debattplattform, men trolig er det mange yngre folk som er enig med meg.

Forslag til navn: Nettdemokratene(ND).

Programmet burde bygges opp etter mal av Bibelen, slik at det er enkelt å forandre deler av programinnholdet, ett forslag det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal partiet bygges opp etter bibelen? Jeg spør fordi dette ble skrevet omtrent som en liten "apropos", mens det virker ut som dette er hele agendaen? Forøvrig, å blande religion og politikk er sjeldent en god idé, for meg i alle fall og "Nettdemokratene" forteller jo ingenting om at det er én samlet agenda (bibelen)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hvorfor skal partiet bygges opp etter bibelen? Jeg spør fordi dette ble skrevet omtrent som en liten "apropos", mens det virker ut som dette er hele agendaen? Forøvrig, å blande religion og politikk er sjeldent en god idé, for meg i alle fall og "Nettdemokratene" forteller jo ingenting om at det er én samlet agenda (bibelen)

Poenget mitt er at Bibelen er lett å finne frem i.

Programmene til politiske partier har også tema, som samferdsel, undervisning, forsvar osv.

Samferdsel har undertema som bilveier, kollektivtransport, ferger osv.

Bilveier har underposter som europaveier, riksveier, fylkesveier osv.

Bruker vi Bibelen sitt system for samferdsel, blir det noe sånt: 1 Samferdsel-1 bilveier-1 europaveier, og vi kunne skrive bare 1-1-1 og kom til posten om europaveier på en enkel måte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi har fått et nytt parti i Norge, Liberalistene. Dette partiet skiller seg veldig fra alle andre partier ved at det ønsker at du skal få bestemme over ditt eget liv.

Alle andre eksisterende partier er mer eller mindre sosialistiske og ønsker å bestemme over ditt liv ved å innføre mange regler, forbud og påbud, og kreve at du betaler høye skatter og avgifter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Liberalistene og DLF er to partier, selv om begge baserer seg på konsekvent liberalisme.

Har imidlertid et inntrykk at DLF er ganske innaktivt, og dem stiller ikke til valget i år.

Er det rart når alle medlemmene i DLF har blitt medlemmene til Liberalistene? Same shit, different wrapping, som det heter på engelsk.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant med Liberalistene som "vaktbikkje" for de borgerlige. 

Det som skiller Liberalistene fra de andre partiene, er at Liberalistene bygger sin politikk på den konsekvente liberalisme, som er den eneste ideologien som kan forsvares moralsk.

Det vil bli svært interessant når vi får en debatt på TV mellom Liberalistene og de andre partiene. Den debatten vil bli svært annerledes enn hva vi har opplevd tidligere. Problemet de andre partiene har er at dem ikke kan begrunne sin politikk moralsk, og derfor vil dem bli brutalt avkledd.

Alle andre partier baserer sin politikk på synsing og følelser, og et behov for å vinne velgere. Dagens politikere er stort sett karrierepolitikere som prioriterer å bli gjenvalgt. Eneste unntaket er kanskje Rødt, men dem er basert på sosialismen som heller ikke kan forsvares moralsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...