Redaksjonen. Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 KRONIKK: Trump-Trøbbel for oss som bruker skytjenester Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 "Privacy"-shield betyr null i praksis. NSA og resten av anti-demokratibevegelsen kan lese alt uansett. 1 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Ett "ord": jottacloud.com Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Ett "ord": jottacloud.com For dårlig & koster for mye! Å kun 5 GB gratis! Bedre alternativ finnes kommer selv med informasjon om noen alternativ, på noen av mine blogs snart! Mvh Moddi Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Ett "ord": jottacloud.com Skytjenester er langt mer enn jottacloud. For de fleste dette har betydning for og som "knonikørene" snakker om er jottacloud en "parantes". Faktisk er det som pekes på her for de fleste som bruker jottacloud av liten betydning, da de neppe har mye informasjon som av virkelig konfidensiell art. Det som er interessante tjenester her er Google@Work, Salesforce, Office 365, BaseCamp osv - altså skybaserte forretningstjenster av ulike typer. Det er f.eks grunnen til at Microsoft i Tyskland har inngått en avtale med en stor hostingsleverandør om levering av Office 365. Her kjøper forretningskundene abonnementet hos den tyske leverandøren, all hosting skjer her. Microsoft må faktisk ha tillatelse fra kunden for å komme inn på anlegget. Om det som peker på i kronikken bli en realitet, tror jeg flere kommer til å gjøre akkurat det samme. 2 Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg skjønner ikke helt det her. Artikkelen her sier at EU har sagt at hele Privacy Shield er i fare, mens i artikkelen det blir linket til som angivelig sier dette så står det: > Over the weekend, the European Commission itself moved to dismiss these concerns, noting that the Privacy Act and the Privacy Shield don’t overlap. Og så har de linket til følgende artikkel derfra: https://www.insideprivacy.com/international/european-union/european-commission-dismisses-privacy-shield-concerns-over-trump-executive-order/ Det høres da vitterlig ut til at EU *ikke* har sagt at Privacy Shield er i fare men at dette ikke påvirker den? Er dette FUD fra digi.no eller hva er det jeg ikke helt får med meg? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå