toddy21 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Hei. Har en pc med windows 10 instalert. Da jeg begynte å instalere cd driverene som følgte med hovedkortet så kom det bluescreen med en gang å kommer opp forkjellige hele tiden. Hva kan være feil? Legger ved hovedkortet siden pcen er bygget. For også opp feilkode: dpc_watchdog_violation https://www.komplett.no/product/909954/datautstyr/hovedkort/intel-socket/asus-prime-z270m-plus-socket-1151?noredirect=true#productinfo Endret 27. februar 2017 av toddy21 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Inaccessable boot står det. Har du installert noen chipset drivere eller drivere for disk kontroller kan det være at du har invalidisert disk oppsettet på bootdisken til windows (kanskje det var storegespaces initialisert eller noe). Jeg ville forsøkt å boot windows 10 til advanced recovery med en dvd /usb minne win 10 media å se om du kan få gjort en system restore. Har du brukt kryptering ? 1 Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg instalerte windows 10 igjenom minnepenn. Så når jeg hadde komt innpå pcen satte jeg i cden som følgte med hovedkortet. Å etter instalering måtte jeg starte pcen på nytt å da disse feilmelingene?? Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Bare lure? Kan det være at hardisken er dårlig eller defekt? Med tanke på at alt i pcen er nytt untatt hardisk og cd/dvd spilleren?? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Bare begynne på nytt igjen da. Ville passet på å oppdatere Windows 10 først .Lag så restore point manuelt føre du installerer noe fra ASUS. Ikke installer fra den hovedkort cd-en. Last ned nødvendige oppdaterte drivere fra dems nettsted Strengt tatt er det veldig lite av enhetsdrivere man må legge inn med Windows 10. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Du må installere Windows 10 pånytt clean. Ser ikke helt fra beskrivelser i ditt innlegg om du bruker en eksisterende Windows 10 eller gjør en ny installasjon med ditt nye hovedkort/system. Endret 27. februar 2017 av syar2003 1 Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg lastet ned windows 10 fra her: https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10ISO Lastet det direkte inn på minepen som ble jort automatisk jennom det programet som blir nedlastet. Og instalerte windows på ny på den nye pcen. Bruker ikke noe gamel windows. Men kan prøve på nytt etter jobb med å kun instalere nødvendige driver fra nettstedet deres. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Se i enhets behandling om det er noe hardware som mangler driver (gulmarkert) etter at windows er installert og har oppdeterrt seg. Er det ikke det så trenger du strengt tatt ikke noe direkte fra hovedkort produsenten. Jeg er ikke kjent med hva du la inn som leveres på den hovedkort cd-en , men det "kan" jo være noe er utdatert. Inkludert programvare : Drivers & Utilities, ASUS AI Charger, ASUS AI Suite III, ASUS EZ Update, Antivirus (OEM-versjon), ASUS EZ Flash 3 Dessuten vi windows 10 selv installere oppdateringer inklusive drivere og det beste er p la denne bli ferdig med "sitt" først. Ellers blir det fort mange ukjente variabler som gjør det vanskelig å feilsøke og finne kilden. Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Oki. Jeg instalerte ASUS al suite III og ASUS ez update. Men hvordan åpner jeg enhets behandling?? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Ctrl + X - Enhetsbehandling Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Høyreklikk på Start og velg enhetsbehandling i menyen. Eller Windowstasten+x og så trykk på e. Endret 27. februar 2017 av Clawory Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Kan være det er en enkel fix Se pkt 6 http://www.thewindowsclub.com/inaccessible-boot-device-error-windows Denne metoden oppdaterer EFI pånytt med bootinformasjon Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Oki takk for svar. Skal teste ut litt i kvelingen. Håper å få dette til i kveld! Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Hei igjen. Fikk instalert windows på ny uten noen drivere. Hvilke mappe inne på enhetsbehandling skal jeg se for og finne ut hvilke drivere som mangler?? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 de som popper opp med varseltrekant Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Så bra. Ville vært litt forsiktig med installasjon av ASUS AI suite. Ofte har dette opp i gjennom tiden skapt mye problemer for folk som bluescreens og andre uforklarlige feil og ustabilitetav ymse slag. Endret 27. februar 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Ikke noe problem med Suite's så lenge en ikke installerer gamle versjoner, som OT mest gjorde første gang Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Ikke noe problem med Suite's så lenge en ikke installerer gamle versjoner, som OT mest gjorde første gang Hvordan instalerer du den "vanlige" versjonen? Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 de som popper opp med varseltrekant Oki. Der var en del som hadde en liten trekant til venstre. Men ville du instalert gjennom internett eller cd? Eller går det ann å oppdatere driver igjenom den mappen? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Stort sett det eneste du trenger av HK drivere er til chipset. Windows klarer for det meste å finne alt det andre. Oppdatering via internett helt klart pga driverene du har på cd kan man aldri være helt sikker på hvor gamle de er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå