Yippee Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Trenger hjelp av noen Lyd geeks her Har en Skoda Octavia 2.0l stasjonsvogn (2001 mod, 4x4) som jeg skulle hatt et frontsett i. Er ute etter klar lyd og med fin punch i. skal ikke ha no sub som rister skruer og dritt løs fra bilen.... hehe.. Har en eldre Alpine spiller (CDA-9853R ) som jeg håpet jeg kunne få brukt for, duger denne enda? pris: maks 5000 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Spilleren kan du fint bruke, men det blir dårlig med radiomottak på den fremover. Ellers så finner du feks Pioneer-spiller med DAB+ til rundt 1500kr, som er helt kurrant.Skal du få litt liv i frontsett, så bør du ha ekstern forsterker, men det blir bedre en orginalt uansett. En ting du bør vurdere, som løfter lydkvaliteten betraktelig, er å dempe dørene dine med dempematter, jo tettere du får døre, jo bedre blir det.Dette settet: http://www.dynabel.no/bilstereo/hoyttalere/komponentsett/65/gladen-sql-165-2-ohm-komponentsett og demping i dørene, så vil du få bra lyd, med bra trøkk i bassen. Med ekstern forsterker i tillegg, så vil du få skikkelig bra trøkk Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Spilleren kan du fint bruke, men det blir dårlig med radiomottak på den fremover. Ellers så finner du feks Pioneer-spiller med DAB+ til rundt 1500kr, som er helt kurrant. Skal du få litt liv i frontsett, så bør du ha ekstern forsterker, men det blir bedre en orginalt uansett. En ting du bør vurdere, som løfter lydkvaliteten betraktelig, er å dempe dørene dine med dempematter, jo tettere du får døre, jo bedre blir det. Dette settet: http://www.dynabel.no/bilstereo/hoyttalere/komponentsett/65/gladen-sql-165-2-ohm-komponentsett og demping i dørene, så vil du få bra lyd, med bra trøkk i bassen. Med ekstern forsterker i tillegg, så vil du få skikkelig bra trøkk Takk for svar Radio hører jeg ikke mye på, men kjekt og ha med tanke på trafikkmeldinger osv.. demping i dørene er jeg faktisk i full gang med har du testa det komponentsettet der eller? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ja, har montert det i flere biler, og det spiller skikkelig tøft, hvis det monteres skikkelig. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 Ja, har montert det i flere biler, og det spiller skikkelig tøft, hvis det monteres skikkelig. Stemmer. Takker så mye da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå