AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Jeg er plaget med inkontinens og noe utflod. Ble henvist til cystoskopi for 1 år siden, men turde ikke gjennomføre dette. Leste om flere som hadde smerter i flere dager etterpå, ikke klarte å urinere og blødde masse. Bare tanken på at de skal inn urinrøret med noe gjør meg skikkelig dårlig. Nå har jeg fått innkalling til urodynamisk undersøkelse. Det står i brevet at et eller to kateter føres inn i urinblæren, samt et kateter settes i endetarmen. Det står at undersøkelsen ikke er smertefull, men kan oppleves som ubehagelig. Det er svært viktig at man klarer å slappe godt av. Aner ikke hvordan jeg skal klare å slappe av under dette. Noen som har gjort dette og vet hvordan dette egentlig foregår? Er det veldig vondt? Inkontinens er etter vannlating, så virker ikke som jeg får tømt blæra ordentlig. Anonymous poster hash: 1a026...4de Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Heihei Litt sent, men jeg har hatt alle de undersøkelsene du skal igjennom. Det var ikke så vondt. Merker jo såklart at de går opp, men du ber om smertestillende og evt. beroligende, så går det helt greit. Veldig forståelsesfulle de som jobber der og. Er du dame så har du kun 4-5 cm med urinrør uten svinger. Er du mann, så er det litt verre, med et S-formet urinrør og gjennom prostata som jeg opplevde som de verste. Men det går som sagt helt greit. Om det ikke blir foreslått, så insister på preventiv antibiotika, da urinveisinfekjson er nærmest uungåelig, da de rasper opp bittelitt på vei opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå