Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Styling på biler i Norge


sCud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fartshumper kombinert med fram/bak spoilere og sideskjørter er ikke kult nei. Men det er jo igjen avhengig av senkinga da. Problemet med slik styling er jo også at man tar ned i bakken samt is-svuller og is-klumper på vinterstid.

 

Men who cares? det ser jo tøft ut :)

Lenke til kommentar

Det finnes regler som regulerer hvor mye du kan senke bilen din. Her i trondheim finnes det riktignok plasser med fartshumper så store at selv vanlige biler ikke kan kjøre der. Husker det ble klaget på dette. "Prøver bystyret å forhindre corvette eiere å kjøre i visse områder av byen?" (noe lignende het det iallefall i et brev som ble sendt til bystyret :p)

 

Kebab GUD: ikke alle har samme mening som deg.

Lenke til kommentar
Det finnes regler som regulerer hvor mye du kan senke bilen din. Her i trondheim finnes det riktignok plasser med fartshumper så store at selv vanlige biler ikke kan kjøre der. Husker det ble klaget på dette. "Prøver bystyret å forhindre corvette eiere å kjøre i visse områder av byen?" (noe lignende het det iallefall i et brev som ble sendt til bystyret :p)

 

Kebab GUD: ikke alle har samme mening som deg.

Å fortell meg om det da... I romuslia mot høyblokkene er det noen ekstremt teite fartsdumpler. Tar faktisk nedi med Sebring'en min som er helt original. VELDIG irriterende...

Lenke til kommentar

Jeg bor nesten i Trondheim jeg også, bor i Malvik, og det er mer en nok dumper rundt skoler osv, de kunne i alle fall flatet de ut mer... Men tilbake til spm. Hvilken

bakkeklaring bør en ha for å kunne bevege seg någenlunde fritt?

Endret av sCud
Lenke til kommentar

Drit i kebab.

 

Det har ikke bare med bakkeklaringen og gjøre. Har like mye å si hvor langt det er mellom hjulene dine.

 

De fleste biler takler feks 40-40 senking bra. Mange senker 40-60 og da må du begynne å ta det rolig. En med Passat jeg kjenner har senker 90 fremme, den er LAV. :D

Lenke til kommentar
Har selv en Golf 2...senket 40-40...

 

Og det må faktisk til...ellers ser jo det ut som en ******* terrengbil... :D

 

Styling er pent...Ingenting er som en vakker stylet bil...gjennomført

Helt enig :thumbup:

senka min golf like mye, pluss at jeg har DTM spoiler, uten å få problemer.

Lenke til kommentar
Golfen er jo forholdsvis liten da, og det er kort mellom hjula, men vist du ser på f.eks en gjennomsnittlig sedan, eller f.eks denne civic coupe'en; http://www.cardomain.com/memberpage/241732

Dette kan da umulig gå bra på norske veier?

Den civicen var jo ikke så ekstremt lav at det gjorde noe da... Det er når du begynner å måle bakkeklaring millimeter (satt på spissen) at en får problemer :p

 

 

En bil kan bli ganske lav og klare seg brukbart så lenge du ikke skal en tur på hytta med den.

 

 

Har faktisk kjørt på fjellet med min golf... ja 3 km med grusvei...humpete og jævlig...men jeg tok ikke ned i.. :D

Lenke til kommentar

Den er ikke ekstrem nei, men vist det hadde funka med slik høyde som civicen så hadde det ikke vært noe problem, for en trenger ikke ha den lavere en det.. Men jeg ser på fartsdumpene rundt omkring, og i og med at den er såpass lav som den faktisk er, synes jeg det er rart vist den ikke skal ta nedi..

Lenke til kommentar

i vår gate, som er en rolig gate med få biler og lite trafikk - er bare de som bor her som kjører her. Så er det 2 fartsdumper på en veiflekk som er 70meter! og den ene er så høy og bratt at vi kunne ikke kjøre over den med corvetta, så vi måtte rygge ut og kjøre mange omveier for å komme oss ut av gata :grumpy:

selv sliter jeg med den hompelen og mange andre, serlig de nye "buss-venlige" homplene som man må kjøre rundt...

 

men nå som jeg kjører scooter med 10" felger så er det ille nok med alle de 1000vis av hullene i vei nettet her nede, de graver jo opp alle rørene som er :\

tror tilogmed jeg har bøyd fremdemperen min(det må jeg sjekke - så setter jeg regninga på staten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...