balder Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Har ein harddisk og det ser ut som denne USB mini contakten til harddisken stikker 5 pinner ut. Ser ut som at det er ein annan kontakt enn mal mini Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 (endret) Kontakten din ser skadet ut, de 5 pinnene skal være beskyttet av plastikk. http://www.showmecables.com/images/catalog/product/usb_cable_grid/USB%202%20Mini%20Female.jpg Endret 26. februar 2017 av Sampson Lenke til kommentar
balder Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 Ja det ser eg no, det er derfor eg ikkje får kontakt med harddisken:( Finnes det nokon plass som ein kan kjøpe ein slik plastikkdel som eg kan presse på plass Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Ja det ser eg no, det er derfor eg ikkje får kontakt med harddisken:( Finnes det nokon plass som ein kan kjøpe ein slik plastikkdel som eg kan presse på plass Kjøp et nytt harddisk-kabinett til disken. Lenke til kommentar
balder Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 Ja det ser eg no, det er derfor eg ikkje får kontakt med harddisken:( Finnes det nokon plass som ein kan kjøpe ein slik plastikkdel som eg kan presse på plass Kjøp et nytt harddisk-kabinett til disken. Dette er ein Maxtor extern harddisk 500 GB med backup av nokre gamle bilder av min datter så eg må prøve å få ordnet den på ein eller annan måte. Ide? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Ja det ser eg no, det er derfor eg ikkje får kontakt med harddisken:( Finnes det nokon plass som ein kan kjøpe ein slik plastikkdel som eg kan presse på plass Kjøp et nytt harddisk-kabinett til disken. Dette er ein Maxtor extern harddisk 500 GB med backup av nokre gamle bilder av min datter så eg må prøve å få ordnet den på ein eller annan måte. Ide? Flere muligheter; 1. Ta ut harddisken og sett den direkte i en PC med SATA kabel og Strøm. 2. Kjøp en ny ekstern harddisk og flytt filene til denne 3. Kjøp et tomt harddisk kabinett og flytt disken til et nytt hjem 4. Prøv å fikse Mini-USB pluggen(se ann om pinnene er rette nok og uskadet til at det kan gå) Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Du kan flytte disken over til en slik boks: http://www.ebay.com/itm/New-USB-3-0-2-5-inch-SATA-External-Hard-Drive-Mobile-Disk-HD-Enclosure-Case-Box-/111917303659?hash=item1a0eca876b:g:-TQAAOSwUuFW0Cwl Lenke til kommentar
balder Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 Så eg kan sprette plastikken rundt harddisken. Er det ein vanlig harddisk inne i boksen? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Jepp :-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 https://www.armedpineapple.co.uk/2011/01/disassembling-maxtor-basics-external-hard-drive/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå