Gjest medlem-329093 Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Jeg ser specsavers refererer til "1,5 indeks glass" hva er det? Hvis jeg har styrken på linsene mine, er det direkte overførbart til briller? Kan jeg få glass i samme styrker og tilpasninger, så jeg kan bestille briller med de styrkene fra specsavers på nett? Eller fungerer det ikke sånn? Jeg har ikke specsavers der jeg bor, men kan jo vente til senere i uken når jeg skal til en by som har dem, men ikke noe vits i hvis jeg kan taste inn linsestyrke og "skjevhetskorrigering for hornhinner" og bestille briller på nett, kan man bestille på nett fra specsavers forresten? Er helt grønn på specsavers, og vil ikke betale ørten tusen for nye briller. Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Er nok litt forskjellig fra linsestyrken og sånt. Har et brillekort og de dataene samsvarer ikke med det som står på linsepakningene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Er nok litt forskjellig fra linsestyrken og sånt. Har et brillekort og de dataene samsvarer ikke med det som står på linsepakningene. Ok takk for svar Da får jeg prøve å få meg time hos specsavers for man kan vel ikke ta med seg resultatet fra en optiker og bestille fra en annen optiker eller? Bruker de forskjellige mål/etc. ? Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Det vet jeg ikke, men på det kortet jeg har, så er det enkelte mål som ikke er skrevet på, men som kan være nødvendig ved bestilling på nett. Om jeg ikke husker feil så er det avstand fra ene pupillen til den andre. Lenke til kommentar
RuneTh666 Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Hvis du har resultatet fra enoptiker så bare bruker du de målene som står der hos specsavers. Har brukt specsavers i mange år men for noen år siden så fikk jeg lokke tilbud fra en annen synskjede om gratis synsundersøkelse. Etter at jeg tok gratis undersøkelsen tok jeg med meg lappen til specsavers og ba om glass med den styrken som sto på lappen. Er litt usikker på styrken min det er ikke veldig mye (rundt +1.75 og +1.50),pga jobben så finner jeg alltid noen billige briller sånn at hvis de går i stykker så er det ikke krise å kjøpe nye Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Hvis du har resultatet fra enoptiker så bare bruker du de målene som står der hos specsavers. Har brukt specsavers i mange år men for noen år siden så fikk jeg lokke tilbud fra en annen synskjede om gratis synsundersøkelse. Etter at jeg tok gratis undersøkelsen tok jeg med meg lappen til specsavers og ba om glass med den styrken som sto på lappen. Er litt usikker på styrken min det er ikke veldig mye (rundt +1.75 og +1.50),pga jobben så finner jeg alltid noen billige briller sånn at hvis de går i stykker så er det ikke krise å kjøpe nye Ok Nå fant jeg "brilleseddel", den lå sammen med "linseseddel", men mange av tallene på brilleseddelen er slitt vekk for den har ligget i lommen på en jakke. Men den er fra januar 2016 så jeg må nok ta en synstest uansett. Takk for tipset, da regner jeg med at det er rett frem å overføre tallene fra en optiker til en annen som specsavers. Jeg får se om jeg tar testen lokalt eller hos specsavers. REDIGERT: Hmmm... det ser ikke ut til å være mulig å bestille briller på internett fra specsavers, stemmer det? Det står bare "finn butikk" hos meg... Endret 27. februar 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Om du tenker å bestille briller på nett, så vil jeg se hos butikker som ikke er etablert fysisk. Om du skal ha hos Specsavers er det like greit å gjøre det når du tar synsundersøkelse. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Om du tenker å bestille briller på nett, så vil jeg se hos butikker som ikke er etablert fysisk. Om du skal ha hos Specsavers er det like greit å gjøre det når du tar synsundersøkelse. Visste ikke at det finnes butikker som selger briller som kun er nettbaserte engang trodde specsavers var eneste billigbutikk. Hvis jeg tar synstest hos specsavers, så må de vel uansett bestille opp riktige glass til meg, og da blir spørsmålet, sender de i posten? Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg vil tro de kan sende i posten ja, men om du ikke klarer å bestille de på nettsidene kan det nok hende at du må hente i butikk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Bestilte en brille fra ExtraOptical håper de passer. 600 kroner :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå