Fish Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Når jeg scroller på en nettside, gjerne en som har masse bilder og tekst, så kommer det en "buzzelyd" fra PCen min. Klarer ikke å høre hva den kommer ifra. Det samme kan skje når PCen er under en del stress, for eksempel hvis jeg spiller, men da er lyden nesten konstant. Kan det være PSU'en min? Jeg har denne (kjøpt i 2011). Den er koblet til jordet stikkontakt. Noen som har hørt om lignende? Har søkt litt rundt, men de fleste sier dette kan være et problem når PCen ikke er koblet til jordet stikkontakt, men det er min.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Har hatt samme problem på et eldre hovedkort. Mener å huske den stod i jordet kontakt den også. All støyen var helt synkronisert med bevegelsene på mus-pekeren. Har du mulighet til å bare ta ut lyden via optisk eller isolert USB sparer du deg en god del bry. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 Har hatt samme problem på et eldre hovedkort. Mener å huske den stod i jordet kontakt den også. All støyen var helt synkronisert med bevegelsene på mus-pekeren. Har du mulighet til å bare ta ut lyden via optisk eller isolert USB sparer du deg en god del bry. Lyden kommer fra selve kabinettet. Ingen lyd som lekker til hodetelefoner/høyttalere gjennom USB/3.5mm Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Jeg hadde det samme på en splitter ny MacBook til 15000 kroner. Den gikk tilbake til butikken. Dette er nok coil whine. Det kan være fra grafikkortet eller andre komponenter (f.eks. hovedkort). Når komponentene jobber, kan de begynne å vibrere raskt, og det lager en lyd. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Jeg har samme problemet under gaming. Noen ganger kommer det litt hakking og da går "buzzingen" i takt med hakkingen. Tror lyden kommer fra PSU. Ny gaming rig fra august 2016. Da var det ingen lyd. Endret 10. mars 2017 av MrLuni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå