Canto34 Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 (endret) Nå har jeg brynet meg såpass lenge at jeg trenger litt innspill fra andre. Ingen av mine venner er så opptatte av mobiler, så litt vanskelig å få hjelp der... Jeg har hatt både iPhone 4, iPhone 5 og nå har jeg en iPhone 6S, men innimellom her har jeg også hatt Sony Z3 og HTC One M8. Av alle disse likte jeg definitivt best Sony Z3, med tanke på oppsett og den ble ikke treg heller. HTC One M8 var i lengden en møkka telefon (ble treg, klikket og frøs) og kameraet på den var elendig. Dessverre var også Z3 sitt kamera ganske dårlig, og spesielt selfiekameraet (heter vell noe annet men jeg kaller det for selfiekamera, hehe) var forferdelig. På HTC One M8 leste jeg meg mye opp på nettet, og der var en del innstillinger jeg kunne fikse på for å bedre kameraet, men kameraet kunne ikke måle seg med det på iPhonene. Skal bytte telefon nå og valget står egentlig mellom iPhone 7 og Samsung Galaxy S7 Edge. Jeg er veldig lei av iPhone og syns det er så kjedelig at jeg ikke kan endre på innmaten slik at det ser bedre ut, altså menyoppsettet osv. Vil rett og slett ha en forandring, men samtidig er jeg redd for at alle de andre mobilene sine kamera blir for dårlige i forhold. Har sett at mange med Android telefoner har vesentlig dårligere kamera, og spesielt selfiekameraet virker dårlig, dvs alle får så myk hud pga beautyfilteret - dette husker jeg at jeg kunne slå av på både Sony og HTC, men forskjellen ble ikke akkurat så stor. Kamerakvaliteten var likevel dårlig. Jeg trenger en mobil med stor lagringsplass, så bra kamera som overhodet mulig og den må tåle å bli godt brukt. Jeg tar mye bilder, både av natur, dyr og meg selv/andre (avstandsforhold med typen, så blir mye snapchat og facetime, så derfor mye av meg selv haha). Så kamera er egentlig det viktigste. Jeg spiller mye på mobilen også, og skriver mye. Ikke så nøye med god batteritid da jeg i de aller fleste tilfeller har mulighet til å lade mobilen. Noen som vet hvilken mobil som passer meg best? Størrelse, pris osv er irrelevant. Endret 26. februar 2017 av Canto34 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Heldigvis har det skjedd mye på Android fronten den siste tiden. Både Galaxy S7 og S7 Edge er fortsatt fantastisk gode mobiler, IP68 rating, knallbra kamera osv. Til 5000 kr vil jeg si at S7 fortsatt er et veldig godt valg. Nå er det nye mobiler rett rundt hjørnet, blant annet Galaxy S8.. så ville kanskje ventet litt dersom du har et voksent budsjett og det ikke haster veldig. Se feks nye LG G6, omtrent uten bezels: Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Du burde hvertfall ikke kjøpe en S7 edge før du har prøvd en i praksis. Edge-skjermen er det nemlig mange (inkludert meg) som misliker sterkt. Det finnes ingen fordeler med den med mindre design er kjempeviktig, og det gjør rett og slett telefonen verre å bruke. Bra kamera som tar gode bilder på fullauto har den dog, selvom jeg vil påstå både Huawei P9 og Mate 9 Pro er bedre på kamerafronten, og VELDIG mye bedre på bruksegenskaper ellers, med unntak at de ikke er vanntette. Lenke til kommentar
Canto34 Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 Hvor lenge er det til S8 kommer? Tusen takk for svar begge to. Designet på Edge telefonen har jeg ikke noe imot, en venninne av meg hadde denne telefonen en liten stund og da prøvde jeg den litt, og jeg syns det så helt greit ut og det plagde meg ikke. Nå skal det sies at jeg bare skrev en melding på mobilen og surfet litt, jeg brukte den ikke så lenge. På Elkjøp butikken her har de mobilene på utstilling så jeg kunne vell tatt turen og testet den litt. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/samsung-galaxy-s8-1318744 What is it? Samsung's next flagship smartphone When is it out? Rumors say March 29 launch, April 21 release date What will it cost? Maybe $850 (roughly £655/AU$1120) Lenke til kommentar
Canto34 Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 (endret) Akkurat... Er så utrolig usikker. Har egentlig bruk for ny telefon ganske kjapt, og å vente til slutten av mars/begynnelsen av april blir for lenge egentlig. Jeg har lest på omtaler og sett videoer på Youtube i nesten hele dag, og jeg blir virkelig ikke klokere. Samsung Galaxy S7 Edge virker som den beste på de fleste punkt, men så var det det hersens kameraet. Selfiekameraet ser elendig ut i forhold til iPhone 7 sitt, og det trekker MYE ned... Selve kameraet (frontkameraet?) virker bedre enn iPhone 7, men igjen blir det kjedelig å ikke kunne ta fine bilder av hverken meg selv, venner eller sammen med typen til neste gang jeg får meg ny mobil.. Kan ikke få alt servert på sølvfat heller så må ofre noe, men vet ikke hva. Dilemma dette! Redigert: Drøy skrivefeil, haha Endret 26. februar 2017 av Canto34 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Kanskje nyttig lesing for deg http://www.androidauthority.com/best-phone-for-selfies-694396/ Oneplus 3T bør også vurderes. http://www.iwill.no/Mobiltelefon+Android.439/OnePlus+3T+4G+5.5%22+FHD+1920x1080+AMOLED+Android+-+S%F8lvgr%E5.4765.html Lenke til kommentar
Canto34 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Kanskje nyttig lesing for deg http://www.androidauthority.com/best-phone-for-selfies-694396/ Oneplus 3T bør også vurderes. http://www.iwill.no/Mobiltelefon+Android.439/OnePlus+3T+4G+5.5%22+FHD+1920x1080+AMOLED+Android+-+S%F8lvgr%E5.4765.html Nyttig artikkel! Nå har jeg sett på både Oneplus 3T og LG G5, og har begynt å få øynene opp for LG G5. Men så ser jeg også at LG G6 skal komme... Kameraet på G5 ser jo fantastisk ut og i følge noen omtaler jeg har sett på Youtube slår den både iPhone og Samsung. https://www.youtube.com/watch?v=lqWL4_i45C0&t=145s Trodde det skulle bli enkelt å velge ny telefon denne gangen, men det er virkelig ikke det... Før i tiden var utvalget stort, men det er jo nesten like stort nå! Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Så er det jo også slik at det kommer bestandig noe nyere og bedre snart ?. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Uansett hvilken du velger av iPhone 7, S7 eller LG G5 så blir du fornøyd. Det kommer mest an på hva du foretrekker. Jeg har hatt både S7 og G5, og de hadde begge sine styrker. Holder nok en knapp på S7. Edge er jeg ikke noe glad i så det vil jeg ikke anbefale. iPhone 7 er uaktuell uten minijack for min del, men jeg har en 6s som jeg er veldig fornøyd med. Men som sagt, alle 3 er spennende og veldig bra. Bør også nevne at om du skal bruke den mye til videoopptak er iPhone best, fulgt av S7 og G5 på 3 plass. På foto blir rekkefølgen en annen. Endret 27. februar 2017 av Slettet-BnKsB4Fg0P Lenke til kommentar
Canto34 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Så er det jo også slik at det kommer bestandig noe nyere og bedre snart ?. Ja! Nå har jeg funnet ut at jeg burde vente på både Samsung S8 og LG G6. Blir ikke ny mobil med det første, med andre ord... Hadde jo planer om å bestille meg ny mobil denne uken, men må sette meg på hendene gitt. Uansett hvilken du velger av iPhone 7, S7 eller LG G5 så blir du fornøyd. Det kommer mest an på hva du foretrekker. Jeg har hatt både S7 og G5, og de hadde begge sine styrker. Holder nok en knapp på S7. Edge er jeg ikke noe glad i så det vil jeg ikke anbefale. iPhone 7 er uaktuell uten minijack for min del, men jeg har en 6s som jeg er veldig fornøyd med. Men som sagt, alle 3 er spennende og veldig bra. Bør også nevne at om du skal bruke den mye til videoopptak er iPhone best, fulgt av S7 og G5 på 3 plass. På foto blir rekkefølgen en annen. Dette med at iPhone 7 mangler minijack er også en bummer for meg, og en av grunnene til at jeg helst ikke vil ha den telefonen. Jeg er ikke opptatt av video, veldig sjeldent jeg tar videoer. Jeg tar for det meste bilder, og det jeg tar absolutt mest bilder av er solnedganger/soloppganger, samt dyr. Mammaen min har en newfoundlandshund, og jeg er veldig glad i å ta bilder av den - og man trenger et godt kamera for å få flotte bilder av den bikkja. Den er kullsvart og gigantisk. Husker med Sony Z3 var det umulig å få flotte bilder av den for eksempel. Tusen takk for alle svar i denne tråden, dere er til stor hjelp for en mobilnewbie som meg. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Også har du jo kliss nye Huawei P10 inne i miksen også, får å gjøre det litt verre. Selv om jeg holder en sterk knapp på g6 og s8 denne runden. Ser CDON allerede har ført den opp: http://cdon.no/elektronikk/huawei-p10-64gb-dual-sim-svart-p39811683?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Huawei+P10+64GB+Dual+Sim+Svart&utm_content=39811683&utm_campaign=prisjakt_no_Cell+-+Cellphones https://www.youtube.com/watch?v=uKh7zVzGGNk Endret 28. februar 2017 av fflex Lenke til kommentar
Canto34 Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Også har du jo kliss nye Huawei P10 inne i miksen også, får å gjøre det litt verre. Selv om jeg holder en sterk knapp på g6 og s8 denne runden. Ser CDON allerede har ført den opp: http://cdon.no/elektronikk/huawei-p10-64gb-dual-sim-svart-p39811683?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Huawei+P10+64GB+Dual+Sim+Svart&utm_content=39811683&utm_campaign=prisjakt_no_Cell+-+Cellphones Den så også veldig bra ut, men holder en knapp på G6 og S8 jeg også. Venter og ser til det har kommet ut flere omtaler og sammenligninger av hvor bra kameraet er, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet! Har per nå en iPhone 6S med bare 15 gb lagringsplass.... Så gleder meg virkelig til å oppgradere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå