H?rselsvern Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Er det noen som har en borhammer og anbefale? Må skru inn noen skruer i betong og slagdrillen gjorde ikke jobben tenkte å se på biltema, men vet ikke helt hvordan kvaliteten er på disse, skal ikke brukes så altfor mange ganger, så tenkte å unngå å kjøpe de dyreste Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 La du mye presskraft på slagdrillen ? Hvis du gjorde det trenger du vel en borhammer med litt futt. Enten må du ta deg tid, eller så må du betale for tiden du sparer. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Jeg har den billigste blå Boschen. Betale rundt 2k på tilbud. Til gjengjeld er det lettere å borre i betong enn å få smør ut av en kald brelettpakke. 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Du er sikker på at du har vippet bryteren på drillen din over på slagdrillmodus? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 absolutt helt sikker på at jeg hadde den på slag. Borret smeltet begge gangene, forsøkte 2 typer, både OM og biltema. Brukte driller fra både milwaukee og dewalt og det er vel kvalitetesmerker? Så regner med at det ikke var drillene det stod på. Sett de har borhammere til 1000 og oppover hos biltema/jula, men vet ikke hvor bra disse er Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 beklager, ser nå at jeg skrev feil. Brukte drill med slagfunksjon, ikke en renspikket slagdrill Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Dette vil jeg tro også kan leies på f.eks maxbo hvis du bare trenger det til denne jobben. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Skal du kun bore noen få hull vil vel denne duge. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10232896/ Og en kanadier som plukker fra hverandre det meste og hva han synes om den. https://www.youtube.com/watch?v=VwosZUJM63U Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Kjøpte billigste utgave på Clas Ohlson etter å ha forsøkt i "evigheter" med drill med slagfunksjon. Som å bore i smør i forhold. Trengte ikke noe mer for å bore i betongtak på terrasse og i betongtak i leiligheten. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 kanskje jeg skal prøve meg på det da. Tenker at en ledningsfri drill blir altfor puslete når det skal borres i betong. tenker jeg drar å prøver en av de "dyre" billige borhammerene. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 http://www.clasohlson.com/no/Cocraft-HR710-borhammer/40-8756 tenkte på denne. Må jeg ha spesielle borr med tilpasset feste? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 (endret) Du trenger bare SDS+ betongbor. F.eks dette settet eller enkeltvis. Men hvorfor spør du ikke bare om noen naboer/familie etc har en å låne deg for bare noen få hull? Mange har liggende sånt i boder og garasjer og bruker de dessverre alt for lite. Endret 26. februar 2017 av Simen1 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Smeltet boret er det ikke drillen det er problem med. Tipper du traff armeringsjern. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 kanskje jeg skal prøve meg på det da. Tenker at en ledningsfri drill blir altfor puslete når det skal borres i betong. tenker jeg drar å prøver en av de "dyre" billige borhammerene. Jeg har borhammer på batteri og kan si at det er like bra som de på 230V. Forresten, dersom borene smeltet traff du trolig på jern Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Du trenger bare SDS+ betongbor. F.eks dette settet eller enkeltvis. Men hvorfor spør du ikke bare om noen naboer/familie etc har en å låne deg for bare noen få hull? Mange har liggende sånt i boder og garasjer og bruker de dessverre alt for lite. Er ingen i omgangskretsen min som har en sånn til låns. Alle i familien bor i leilighet og leier håndverkere for å utføre slikt arbeid. Jeg liker derimot å pusle litt selv og kjøper meg da en slik isteden for å løpe ned dørene til naboene for å låne noe jeg kan kjøpe til en tusenlapp Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Smeltet boret er det ikke drillen det er problem med. Tipper du traff armeringsjern. kanskje jeg skal prøve meg på det da. Tenker at en ledningsfri drill blir altfor puslete når det skal borres i betong. tenker jeg drar å prøver en av de "dyre" billige borhammerene. Jeg har borhammer på batteri og kan si at det er like bra som de på 230V. Forresten, dersom borene smeltet traff du trolig på jern Prøvde flere ganger, borret gikk inn, men det krevde mye press og dermed "smeltet" det. laget et lite hull, så ikke ut som det var noe jern der, borret. Var en spirkerplugg som stod inne der fra før og prøvde både over under og på siden av den pluggen for å eliminere at det var jern jeg traff Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Oppdatering: Kan anbefale den borhammeren jeg linket til på det varmeste. Tok meg 10 sekunder (bokstavelig talt) og lage hullene jeg skulle ha. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Brukte du betongborr de første gangene? Høres nesten ut som at det ble brukt tre eller metall borr, eventuelt uten slag Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 brukte betongborr og hadde på slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå