Gå til innhold

gainward fx5900 til 2200kr!

dennis88

Anbefalte innlegg

Man blir som oftest flama for å beskytte nVidia, det er bare sånn det er.. Altfor mange som har ATi klarer ikke å innrømme at nVidia OGSÅ er bra. Jeg kan ikke huske en gang jeg har sagt at ATi er dritt, fordi tvert imot, det er ikke det. Skulle bare ønske alle andre også så det og var litt mindre subjektive i slike saker ;)

Woohoo nisse smiley :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du alltid blir flamet, så er det kjiipt, men kan du ikke heller si om du mener kortet er et godt kjøp, istedefor alt det andre røret...

Kan godt si at denne tråden har sporet av nok, jeg har vel egentlig til og med satt den på sporet igjen ;)

Selv så syns jeg ikke det var et så grusomt dårlig kjøp, jeg har dog komentert det i det første innlegget mitt, altså, litt "svakt" kort, men godt nok til den prisen.

Det er jo ikke svakt, det er et godt kort, men det er en del penger for de fleste her og det kjører nok alle spill i dag helt glatt, du merker sjeldent noen forskjell i annet enn 3dmark og sånt, hadde jeg hatt penger hadde jeg tatt FX5800 som ble solgt på komplett til 1200 :)

først _da_ snakker man pris/ytelse da det er det dobbelte av et FX5200 NON ultra kort, men det yter bortimot 3-4 ganger bedre :)

Lenke til kommentar

Du sier noe der ;)

De skulle fått inn flere, tipper mange hadde skaffa seg FX5800 kortene da. Jeg personlig har fått sinnsyke resultater med kortet (les FX5800 tråden) og er dritfornøyd :thumbup:

Kanskje det kommer flere sånne tilbud, det er jo jul trossalt :xmas:

Lenke til kommentar
Du sier noe der ;)

De skulle fått inn flere, tipper mange hadde skaffa seg FX5800 kortene da. Jeg personlig har fått sinnsyke resultater med kortet (les FX5800 tråden) og er dritfornøyd :thumbup:

Kanskje det kommer flere sånne tilbud, det er jo jul trossalt :xmas:

Ja det hadde ikke vært så dumt det.

Tror egentlig det var en rydderunde på lageret så fant de FX korta, som ingen kjøpte grunnet støvsuger teorien (den videoen var fantastisk :D ) Så de satt ned prisen, gått rykter om at de solgte dem med underskudd.

Synd, FX5800 ble glemt etter et par uker lissom :dontgetit:

Edit: typo

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Selv så syns jeg ikke det var et så grusomt dårlig kjøp, jeg har dog komentert det i det første innlegget mitt, altså, litt "svakt" kort, men godt nok til den prisen.

Ja skjønte ikke helt hva du mente om kortet i ditt første innlegg, Enig at det ikke er noe grusomt dårlig kjøp, men du får nok bedre kort til den prisen. PC 9800PRO ble valgt her, og mener det er verdt de 500 kr ekstra.

Lurer på hvordan 9600XT/FX5700Ultra hadde gjort det mot denne amputerte 5900'en.

BTW: FX5700Ultra er et spennende kort, som jeg håper vil bli testet her på hardware.

Lenke til kommentar

:lol: Amputerte, den var bra :thumbup:

Ja nVidia støvsuger videoen var feen så genial, men FX5800 ULTRA bråkte jo også da.. Mitt FX5800 bråker like mye som mitt MSI GeForce4 TI 4400. Stille ;) har sånn boost i tre sekunder når jeg starter opp (kanskje 40 desibel) så blir det helt stille. Herlig :)

Sheriff : FX5700Ultra ser utrolig spennende ut, håper også på en rivaltest av FX5700Ultra mot 9600XT :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja skjønte ikke helt hva du mente om kortet i ditt første innlegg, Enig at det ikke er noe grusomt dårlig kjøp, men du får nok bedre kort til den prisen. PC 9800PRO ble valgt her, og mener det er verdt de 500 kr ekstra.

Lurer på hvordan 9600XT/FX5700Ultra hadde gjort det mot denne amputerte 5900'en.

BTW: FX5700Ultra er et spennende kort, som jeg håper vil bli testet her på hardware.

Jeg har egentlig ikke sett så mye på skjermkort i det siste, har bare vært ute etter å finne ut hvordan heatpipe funker på ti4200 kortet mitt, det støyer mest av alt i hele pc'n :p

Hadde tenkt å spørre om råd her men jeg kan jo svare meg selv før jeg spør her.

Radeon 9800XT som _desidert_ suger i pris/ytelse (noe som er et viktig argument for alle her, men les saken ang. motsi seg selv ) hadde jg fått som svar, får med hl2 og greier, som kanskje ikke kommer før et stykke ut i neste år = skjermkort faller i pris == dumt å kjøpe nå, da man kan kjøpe et like godt kort til kanskje halvparten så liten pris når hl2 endelig er ute.

Hadde fått disse svarene:

ATi 9600 PRO/XT

Overprisete sapphire 9800PRO

eller Hercules 9800 PRO fordi jeg har plexiglass og vil da få en vifte med blå leds på den siden av skjermkortet ingen ser. :thumbdown:

Det blir spennende å se hva de nye FX korta yter nå, jeg gleder meg :D

Lenke til kommentar

Du kan jo finne tester av kortene på nettet, sjekk :

www.hardocp.com

www.tomshardware.com

www.anandtech.com

www.beyond3d.com

www.guru3d.com

:) FX korta er ekstreme i overklokka tilstand ; jeg ser for meg en Dodge Viper med type3 chip tuning og 1200hester som kjører bortover på en asfaltvei med NOS (350km/t...... 380km/t...... 420fps i Doom3...) :lol: Spøk.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Du kan jo finne tester av kortene på nettet, sjekk :

www.hardocp.com

www.tomshardware.com

www.anandtech.com

www.beyond3d.com

www.guru3d.com

:) FX korta er ekstreme i overklokka tilstand ; jeg ser for meg en Dodge Viper med type3 chip tuning og 1200hester som kjører bortover på en asfaltvei med NOS (350km/t...... 380km/t...... 420fps i Doom3...) :lol: Spøk.. hehe ;)

Har gått meg lei a de dumme testene :(

Alt er jo favorisert for tia.

Også er de ofte testet på forskjellige chipset/cpu osv der den ene har gamle drivere og den andre har splitter nye driver, er nok ikke kun skjermkortet som spiller inn.

Jaja, jeg er faktisk så redd for å spørre om heatpipen min vil passe på skjermkortet mitt at jeg ikke tør å tenke tanken på å poste :cry:

Skal ikke ha noen heatpipe, vi skal ha et radeon kort som er ultimate edition :ermm:

Jojo, får titte litt rundt, så en test av FX5700 Ultra på thg, lå vel ikke så dårlig ann mener jeg å huske :)

Lenke til kommentar

ATi 9600 PRO/XT

eller Hercules 9800 PRO fordi jeg har plexiglass og vil da få en vifte med blå leds på den siden av skjermkortet ingen ser. :thumbdown:

Det blir spennende å se hva de nye FX korta yter nå, jeg gleder meg :D

Ja, du hadde nok fått noen av disse som svar, men hvis vi skal være litt objektive her, så er disse gode valg for dem som vil bruke så mye penger på et skjermkort.

Mener Hercules NON-PRO er et mye bedre kjøp enn PRO da men..

Hvis du ønsker et nytt skjermkort idag, vil det være for dumt å ikke sjekke ut ATI kort i din prisklasse, samtidig som det vil være like dumt å tro at ATI er det eneste som duger på markedet. Nå er jo du i en heldig situasjon som har et GF4Ti-kort, slik at du ikke trenger å fornye kortet ditt enda (mener nå jeg).

Altså hvis vi ser objektivt på det, så synes jeg ikke det er så rart det blir anbefalt mye ATI om dagen, måten det blir anbefalt på er en annen sak.

Med FX5700Ultra og FX5950Ultra på banen blir heldigvis anbefallingene vanskeligere å gi...

Lenke til kommentar

Sheriff : bra innlegg ;) Fint å se at folk klarer å være objektive.

Jeg hadde (har) TI4400 og grunnen til at jeg kjøpte nytt var at jeg fikk FX5800 til herlige 1200 norske riskdaler :thumbup: Herlig :xmas:

Til 1500-2000kr ville jeg enten kjøpt 9600XT eller 5700Ultra ;) Finnes mange alternativer. Og jeg er enig i at Hercules non-pro er et soleklart bedre kjøp en pro grunnet pris, og i det tilfellet "fps per $"

Lenke til kommentar

ATi 9600 PRO/XT

eller Hercules 9800 PRO fordi jeg har plexiglass og vil da få en vifte med blå leds på den siden av skjermkortet ingen ser.  :thumbdown:

Det blir spennende å se hva de nye FX korta yter nå, jeg gleder meg  :D

Ja, du hadde nok fått noen av disse som svar, men hvis vi skal være litt objektive her, så er disse gode valg for dem som vil bruke så mye penger på et skjermkort.

Mener Hercules NON-PRO er et mye bedre kjøp enn PRO da men..

Hvis du ønsker et nytt skjermkort idag, vil det være for dumt å ikke sjekke ut ATI kort i din prisklasse, samtidig som det vil være like dumt å tro at ATI er det eneste som duger på markedet. Nå er jo du i en heldig situasjon som har et GF4Ti-kort, slik at du ikke trenger å fornye kortet ditt enda (mener nå jeg).

Altså hvis vi ser objektivt på det, så synes jeg ikke det er så rart det blir anbefalt mye ATI om dagen, måten det blir anbefalt på er en annen sak.

Med FX5700Ultra og FX5950Ultra på banen blir heldigvis anbefallingene vanskeligere å gi...

Virket kanskje svært lite objektiv i stad, men brukte dette som en sammeligning med en tidligere post jeg har sett der det sto som følger; Nytt skjermkort, KUN NVIDIA!

Og veit du hva, det sto null og niks om nvidia i den posten, tror karen skulle ha et godt skjermkort til et spill som brukte opengl, tror det var det eneste han skulle spille.

Poenget er, hvis jeg skal få fram noe om en heatpipe som jeg selv skal sette på ti kortet mitt, så hadde jeg 95% sikkert ikke fått noe godt svar på det.

Tro meg ikke feil, jeg har ikke noe imot verken nVidia eller Ati jeg,konkuranse er fint, de leverer begge konkuranse dyktige kort. og alt i alt kommer det opp til smaken. et plusspoeng til nvidia pga vannkjøling med garanti (les: coolfx)

og et plusspoeng til ati med sine ultimate edition kort som man får en heatpipe med garanti på :)

Tror det er lommeboka som setter en stopper for hva man velger, men når det kommer tilbud sånn som nå så er det jo nesten ikke et spørsmål om hva man skal velge (FX5800 tilbudet f.eks)

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha heatpipe så har jeg sett nydelig Zalman heatpipe på www.microplex.no også en Thermaltake også. Se også på den ZMOP1 vifteløsninga til heatpipen til Zalman, knall :thumbup:

Dem har jeg sett litt på, men lurer på om det vil funke slik som det skal, jeg har jo kjølribber på minnet :roll:

Også følger det jo med noe manualer og greier så, det skal nok gå bra å sette det på. Sto noe om at den trengte festehull, det er jeg også usikker på :\

Kan se om jeg finner noe ;)

Men, syns denne tråden ble ganske fredelig og stille etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha heatpipe så har jeg sett nydelig Zalman heatpipe på www.microplex.no også en Thermaltake også. Se også på den ZMOP1 vifteløsninga til heatpipen til Zalman, knall :thumbup:

Dem har jeg sett litt på, men lurer på om det vil funke slik som det skal, jeg har jo kjølribber på minnet :roll:

Også følger det jo med noe manualer og greier så, det skal nok gå bra å sette det på. Sto noe om at den trengte festehull, det er jeg også usikker på :\

Kan se om jeg finner noe ;)

Men, syns denne tråden ble ganske fredelig og stille etter hvert ;)

Ganske sikker på at det går. Bare fjern heatsinksene fra rammen hvis de er i veien ;) Ja folk klarer å slappe litt av så vi får ta en fredelig diskusjon gudskjelov :)

Uansett on topic : GainwardFX5900 er kult ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...