Gå til innhold

Lønn som graduate?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler å være mer spesifikk når du ser etter et spesifikt svar.

Man er teknisk sett en 'graduate' etter å ha fullført ungdomsskolen, men man kan også være en graduate fra et masterprogram.

Hvilken stilling i 'konsulentselskapene' du lurer på kan også være greit å spesifisere.

Det finnes også en mengde ulike konsulentselskap... samt at lønninger varierer endel basert på hvor du er i landet.

Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner med master og som fikk jobb i konsulentselskaper(Accenture, Bekk, Capgemini, Mesan(nå Netcompany)) ifjor ligger på 480-500k

hmm, det var ikke så mye. Går de opp i lønn etter noen år eller?

Har en forholdsvis kraftig lønnsvekst ja. Men trådstarter ba jo om startlønn, ikke hva de tjente etter 1 eller 2 år.

Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner med master og som fikk jobb i konsulentselskaper(Accenture, Bekk, Capgemini, Mesan(nå Netcompany)) ifjor ligger på 480-500k

Var dette graduate-programmer eller lignende? hvor man de første 1-2 årene får oppfølging, sertifiseringer etc? 

Lenke til kommentar

hmm, det var ikke så mye. Går de opp i lønn etter noen år eller?

Har en forholdsvis kraftig lønnsvekst ja. Men trådstarter ba jo om startlønn, ikke hva de tjente etter 1 eller 2 år.

ahh, sant det.

Lenke til kommentar

Var dette graduate-programmer eller lignende? hvor man de første 1-2 årene får oppfølging, sertifiseringer etc? 

Hva de nå kaller det vet jeg ikke. Men det er jo junior stillinger uansett hvordan du vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har du en mastergrad innen teknologi (type siving, indøk, bachelor i teknologi + master i ledelse/økonomi/forretning) er nybegynnerlønnsanbefalingen fra Tekna innen privat sektor på 522 000kr. Netlight Consulting f.eks. gir 530 000kr i startlønn. Det er vel heller få som ønsker å være lønnsledende, men rundt 500 000kr kan du forvente som trainee/graduate hos Sopra Steria, Bekk Consulting, EY, DNB  osv (de fleste du finner på denne listen http://e24.no/spesial/universum-lister/studenter/). I tillegg er det gode muligheter for å klatre raskt hvis du er flink, men hvorvidt de har noen konkret karrierestige varierer veldig. Der er derimot Netlight gode, med lønnstransparens mellom de forskjellige trinnene, alle vet hva man tjener ut fra hvor man befinner seg på karrierestigen, den går fra nyutdannet junior på 530 000kr til partner på 1 400 000kr og man har mulighet til flere opprykk i året hvis man er flink. Har intervjuet en del fra blant andre BEKK og Evry og det har vært litt misnøye knyttet til at lønnen er skjult, typisk mistanke om at menn tjener bedre enn kvinner osv. Men det er fordeler og ulemper samme hvilket system arbeidsgiver bruker, ingen blir nok 100 % fornøyd uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...