Gå til innhold

Transport i Akershus? Vestby/Ås

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har nettopp fått meg jobb i Son, Vestby og har ikke mye kjennskap til området. Er kun nogenlunde kjent ved Kolbotn og mot Oslo. Skal i noen måneder nå pendle fra Oslo til Son og det går fint, men når oppsigelsestiden min går ut, skal jeg flytte nærmere Son. 

Hva slags transportmiddel kan ta meg til nærmeste stopp der jeg jobber hvis jeg må være på jobb til 05.15? Jobber ved togstasjon Sonsveien. Togene går ikke så tidlig, så håper at det går busser ut dit. Jeg har ikke lappen som dere sikkert har forstått. Dette er noe jeg vil prøve å få ordnet meg så fort jeg kan. 

Jeg vil gjerne kunne flytte et eller annet sted på togstrekningen mot Son, så Ski, Ås, Son osv.. Hva sier panelet? 

Takk på forhånd, setter pris på alle svar  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke om det går buss på ruter-appen.

Du får nok mest for pengene i Vestby, så jeg hadde Bik gått for Vestby mtp. at det også er nærmest.

Jeg sjekket en god del på forhånd og fant ingen ruter som stopper der jeg skal, ei heller i nærheten. Det eneste forslaget som kommer opp er toget og det går for sent. Ja, det blir nok Vestby uansett, altså Son. Må finne noe i gang/sykkelavstand til jobb slik at det går opp. Visste at denne jobben ville være vanskelig å ta, og jeg hadde rett i det. Håper bare jeg vil trives da, hehe :) 

Lenke til kommentar

Er det i Son eller Vestby du jobber? Er jo ganske langt fra hverandre. Var en del ting som ble litt uklart for meg her. Har du begynt å jobbe der eller skal begynne? Hvordan kan det være lettere å pendle fra Oslo enn plasser like ved?

Endret av mr.wolf
Lenke til kommentar

Er det i Son eller Vestby du jobber? Er jo ganske langt fra hverandre. Var en del ting som ble litt uklart for meg her. Har du begynt å jobbe der eller skal begynne? Hvordan kan det være lettere å pendle fra Oslo enn plasser like ved?

Der ser du, jeg kjenner _ikke_ området overhodet. Jeg skal jobbe i Son, som er i Vestby? Jeg skal hvertfall jobbe i Son. Jeg _skal_ begynne å jobbe der, har ikke begynt enda. Det har jeg vel ikke sagt? Jeg skal pendle fra Oslo i mellomtiden inntil jeg skal flytte. 

Det er absolutt ikke lettere å pendle fra Oslo, så klart ikke. 

Lenke til kommentar

Son ligger i Vestby kommune, men er langt unna selve Vestby. Ligger omtrent midt mellom Vestby og Moss. Så hvis du skal jobbe i Son så er det nok lurt å bo i son med tanke på kollektivtransport så tidlig på morgenen i det området der. Ulempen er at det er ganske dyrt å bo i Son.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen :)

Ja, men kommer Hølen opp som eget alternativ på finn når man ser etter bolig? Det er vel i Son for jeg jobber ved sonsveien. Nei, har ikke mulighet til å kjøre moped, så derfor var det dumt av meg å ikke sjekke hvordan området var først. Klarer man seg uten bil i Son?

Lenke til kommentar

Forresten, bor noen av dere i Son? Er det hyggelig miljø der? Jeg er spent på området og håper jeg vil trives.

Jeg har familie der. De trives godt ihvertfall.

Synd du ikke har mulighet for moped. Men sykkel er jo et godt alternativ.

Flyttet nettopp selv til et helt nytt sted. Synes det er veldig spennende å finne ut av hvordan samfunnet her fungerer og hva slags folk det er her. Håper du finner deg til rette og trives i den nye jobben din.

Lenke til kommentar

Forresten, bor noen av dere i Son? Er det hyggelig miljø der? Jeg er spent på området og håper jeg vil trives.

Jeg har familie der. De trives godt ihvertfall.

Synd du ikke har mulighet for moped. Men sykkel er jo et godt alternativ.

Flyttet nettopp selv til et helt nytt sted. Synes det er veldig spennende å finne ut av hvordan samfunnet her fungerer og hva slags folk det er her. Håper du finner deg til rette og trives i den nye jobben din.

Tusen takk, Nstin :)

Godt å høre at de trives. Da vil sikkert jeg trives også selv om jeg kommer alene, hehe.

Ja, det er litt synd, men da kan jeg bli sprekere ;) Helt enig, spennende å se hvordan folk er på forskjellige steder. Kan jeg spørre hvor du har flyttet?

Takk, det var hyggelig av deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...