merl1n Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Finnes det noe, i såfall hvilket program, som tester om cpu er ved sine fulle fem? Jeg har hørt at det finnes noe slikt til ram, så jeg så ikke på det som usansynlig at det fantes noe som skjekket cpu også. Noe sier meg at cpuèn min ikke er helt i form... Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 PCmark kan du tenste cpu, ram og harddisk med... Husker ikke helt hva som er den normale scoren, men det finner du fort på google eller kanskje noen andre her på forumet husker det... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hva i alle dager får deg til å tro at CPU-en ikke er i form? Prosessorer er stort sett slik at enten så fungerer de eller så gjør de det ikke. Problemer er stort sett relatert til HK og minne, og eventuelt feilkonfigurering av BIOS. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Fordi det eneste jeg har rørt fysisk i det siste er cpu. Har lest flere steder at hvis cpu blir utsatt for statisk elektrisitet kan den forekomme mye rart. Som f.eks rare feilmeldinger og at ting hakker.. Dette er jo ikke noe jeg VET. Derfor jeg skriver i forumet. Selvfølgelig kan det være software eller ram/hk osv som kan gjøre det. Men ettersom jeg bare har rørt cpu tenkte jeg at det kunne være det. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 For å teste om maskina er stabil er vel prime95 det beste Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 PC-Mark 2002 scores: CPU: 4843 (XP 2000+) RAM: 3184 (2x256 TwinMOS PC2100 266mhz DDR) HDD: Snakker vi ikke om fordi den suger. (529) Hvordan ligger det ann med cpu og ram score her? Er det omtrent det dere får eller? I forhold til hw da selvfølgelig ang hdd score. Jeg har 2 harddisker. Tester den c: eller d: eller begge ? Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Ingen med xp2000+ som har kjørt pc-mark ? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 PCMark CPU 5072 PCMark RAM 3709 Dette med Shuttle nForce2 Ultra/400 @ DDR333 @ 5-2-2-2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå