Guybrush Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Hei Min Plextor 708A kommer nå opp som pio under enhetsbehandling. Dette står i grått, og jeg får ikke forrandret dette. Dette resulterer i treg brenning og treg maskin... Hvordan setter jeg denne til dma? Får heller ikke dvd-brenneren til å lese DVD'er fortere enn 2X. Dette skulle jo være mulig med det mer eller mindre velkjente eject-knapp-trikset. Men det fungerer heller ikke. Endret 2. desember 2003 av Guybrush Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hvis jeg ikke husker feil, skal de da monteres en Jumper bak på DVD brenneren, ved siden av der du velger Master/slave. Står DMA der den skal settes på plass. Jumperen følger med i posen med skruene. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Da håper jeg du husker feil, for jeg finner ingen jumper hvor jeg kan sette noe dma-innstillinger... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg har samme brenner, finner ingen jumpers jeg heller, men har ikke hatt dette problemet... Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Avinstaller "Primær/sekundær IDE Channel" > reboot så skal maskinen legge den til igjen. Usikker på om det gjelder alle OS. Har XP selv og det var slik jeg løste det. Eller du kan sjekke om du har muligheter til endringer i bios. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Kan skje det der i windows.. er bare problem med ide kontrolleren , ingenting med brenneren å gjøre. reinstaller ide kontrolleren , eller i værste fall må du reinstallere windows, hender at de låser seg totalt og setter pio only.. oplevd det på en disk etpar ganger når den trøbla litt. Btw. ikke oppgrader brenneren te 1.03 firmwaren , den sugde! bruk 1.02 som den sansynligvis leveres med om den er ganske ny.. oplevde mye dårligere brenning med 1.03 på bl.a that's write og princo. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Avinstaller "Primær/sekundær IDE Channel" > reboot så skal maskinen legge den til igjen. Usikker på om det gjelder alle OS. Har XP selv og det var slik jeg løste det. Eller du kan sjekke om du har muligheter til endringer i bios. Og værre var det ikke. Takk skal dere ha. Tok en avinnstalasjon, og et par reboot senere var brenneren i dma mode 2 :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå