Gå til innhold

Beste alternativ til Chromecast med lydutgang

Anbefalte innlegg

Jeg kobler for tiden min Chromecast rett inn i en 24" dell skjerm, og bruker en soundbar som følger med skjermen. Den soundbaren suger. 

Jeg trodde en stund det beste alternativet var en Soundbar med HDMI passthrough, men jeg finner ingen som passer på skrivebordet...

Så da har jeg følgende alternativer: 

* Alt for stor og dyr soundbar

* HDMI lydsplitter slik at lyden kommer til soundbar på en annen måte

* Bytte til en annen streamboks

Og jeg tror jeg lener mot det siste, men tar gjerne mot andre forslag :)

Uansett, hvis jeg skal ha ny streambox har jeg følgende krav: 

App som fjernkontroll

Enten Airplay eller Google cast støtte slik at jeg kan streame fra telefonen

Rask nok.

GJERNE dedikert Plex støtte

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

HDMI vil ikke ha noe å si for lyden, så lenge lyden du sender til soundbaren du har er digital. Er den analog så kan det hjelpe med en bedre DAC enn det som er innebygd i skjermen.

Eneste fordel med HDMI via soundbaren er hvis den støtter HD lydformatene til Dolby og DTS, ellers så er det de samme signalene som kommer som via SP/Dif (optisk/coax).

Beste alternativ til ny streambox er vel Nvidia Shield sin. De ser ut som de virkelig følger den opp med firmware, noe som er viktig.

Og den er basert på Android, slik at du får benyttet appene derifra, noe som bør bety Plex støtte mm.

Lenke til kommentar

Raspberry Pi 3 med RasPlex installert, den har egen audio utgang, samt bluetooth. Kan kontrolleres via en app om du ønsker det.

Edit: Hvis du skal bruke den til andre ting enn Plex, så ville jeg gått for en NVIDIA Shield.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...