HowardMMB Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei, håper dette blir rett forum. Jeg har problemer med lyd i MSN Messanger 6.1 på den ene av våre PC'er. Når jeg under en chat inviterer til lydsamtale (eller web camera) virker ikke lyden ut. Det samme gjelder når andre inviterer meg til lydsamtale. Video fungerer forøvrig OK og jeg hører lyden fra "medchatter". Jeg hører lyden fra mikrofonen i min ende men mottakerene hører ingenting. Det fungerer fint fra vår andre PC. Jeg har Telenor ADSL 704 Kb, og en D-Link DI-604 bredbåndsruter med default settinger (UPnP NAT) Tror ikke brannmuren er problemet siden den andre PC'n funker OK. Begge PCer har WinXP og Mediaplayer, Windows update etc. er oppdaterte. Jeg er også Administrator på begge PCer. Jeg har også sjekket alle tenkelige volumkontroller/mute etc. og kjørt veiviser for lyd og video i Messanger, alt ser normalt ut. Har noen tips om hva jeg bør sjekke for å få lyd ut ? mvh, Håvard Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Dette tipper jeg er problemer med driveren, prøv en annen Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Er ruteren første punkt i internettoppkoblingen din? Eller funker den andre PCen som MSN virker på som gateway? Har nemlig samme problemet selv, men det skyldes at NGT student bruker en NAT for IPen jeg får tildelt. Ved å sette opp min egen ruter som første ledd mot moedemet får jeg 2 NAT etterhverandre. Dette liker ikke MSN 6.1 med lyd. Hvis ruteren din er første ledd, så kan det være noe med port forwarding som kun skjer mot den ene PCen. UPnP trodde jeg fikset dette selv, men kan jo prøve å lage en fast rute. Håper dette hjelper litt, er andre tråder på samme tema. søk på MSM Messenger FEyd Lenke til kommentar
HowardMMB Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Takk for svar, D-Link routeren har ADSL koplet til WAN porten, så den er første leddet, PC'n som funker er ikke gateway. Lydkort driveren er nylig oppdatert via Windows Update, VIA AC97 Audio controller driver fra august. Prøvde å "rulle" tilbake den gamle driveren fra 2001 men det var ikke bedre. Viss du mente Nettverkskortdriveren er den fra mars 2003, et IBM 10-100 Etherjet PCI Adapter . Ser at siste drivere fra IBM er på 80 Mb, får heller laste ned denne og se om det kan hjelpe. mvh, Håvard Lenke til kommentar
HowardMMB Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Hei, Jeg installerte Yahoo Messanger på PC'n som ikke sender lyd, og her funker det fint. Så da er det vel ikke noe driverproblem, heller ikke noe Router/NAT problem vil jeg tro? Pussige greier at lyden sendes ut i Yahoo men ikke i MSN messanger. Vel, jeg gidder snart ikke mer allikevel...... Håvard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå