Gå til innhold

NFSU vill ikke starte

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg kjøpte NFSU i dag. Jeg får instalert spillet uten problemer, men når jeg trykker på nfsu-ikonet på skrivebordet så kommer det et introbilde lik det som kommer opp når du setter inn cd 1 men den har ikke tekst. Det står bare NFSU logo. Så hopper maskinen tilbake til skrivebordet.

Jeg har lastet ned de nyeste driverene til skjermkortet(ATI R9700 PRO), lydkortet(Creative audigy) uten at det hjepler.

Lastet også ned en patch via tjensten ea har i NFSU mappen.

Har directX 9.0b og kjørt DXdiag uten feil.

Noen som kan hjelpe meg der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har dukket opp et problem til. Alt av tekst og tall som skal vises når jeg kjører er ikke der, Alt er blured, som om det har lagt seg tåke på skjermen. Tekst som beskriver de ulike racene er også uleselige.

Er det noen som har opplevd det og kanskje har en løsning på det.

Har selv prøvd å endre innstillingene i spillet, men uten at det hjalp.

Lenke til kommentar
Har du satt på Engelsk (USA) tastaturoppsett ? da skal det funke :)

Hei!

Gjelder dette trixet for den svenske versjonen også ?? eller kun den engelske...

( Jeg har den svenske verjonen, og har prøvd veldig mye av det som står på nettet, men får ikke dette jallaspillet til å virke...)

Er det noen andre ting jeg bør tenke på når jeg har Win2k ? (de fleste som jeg har lest om bruker XP...)

Skjønner uansett ikke at det er mulig at den svenske versjonen ble sendt ut til alle landa....

noen tips ??

Kjetil

Endret av Gunnesmo
Lenke til kommentar
Jeg har også den svenske versjonen og kjører win2k.

Ikke helt fornøyd med at det er så mye tulliball med slike spill.

Hei! :scared:

saa at du ogsaa hadde den svenske versjonen, men faar du spillet til aa funke da??

Skal man da sette instillinene til svensk ??

beklager, at det ble litt merkelig skrevet, men jeg spiller demoen av nfsu naa derfor er tastaturet engelsk...

mvh Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg satte tastaturet til Engelsk(US). Da virket det, så skrudde jeg det tilbake til norsk, og jeg kan fortsatt spille. Skjønner egentlig ikke hva EA driver med når de selger slike spill som kunne trengt litt finpuss for å fungere normalt.

Sliter fortsatt med tåke på skjermen, så om noen har et bra tips så kom med det.

Omega driveren funket ikke....

Endret av Huggorm
Lenke til kommentar
Jeg satte tastaturet til Engelsk(US). Da virket det, så skrudde jeg det tilbake til norsk, og jeg kan fortsatt spille. Skjønner egentlig ikke hva EA driver med når de selger slike spill som kunne trengt litt finpuss for å fungere normalt.

Sliter fortsatt med tåke på skjermen, så om noen har et bra tips så kom med det.

Omega driveren funket ikke....

Har du lest readme fila ? Kan være det står noe på troubleshooting sida.

BTW .. kanskje du har påslått noe motion trails greier i video oppsettet også. (Inne i NFSU menynen)

Lenke til kommentar

Leste den nå.

Der stod det:

Det finns några kända problem med drivrutinerna för ATI Catalyst 3.8

på avancerade Radeon-kort. Om NEED FOR SPEED UNDERGROUND inte

fungerar eller grafiska konstigheter uppträder när du använder de här

drivrutinerna kan du försöka med att installera version 3.7 i stället.

Reinstalerte 3.7 og alt er bare fryd og gammen. Ingen tåke lenger og den henger seg ikke lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...