Vice Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Hvordan er ting blitt rasert mener du? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Men det er jo absolutt ingenting som tyder på at isen i forskjellig krystallform er noe annet enn nettopp bare is. Og fullstendig ufarlig som sådan. Å være overdrevent skeptisk til slikt virker mer på meg som et slags GMO-hysteri, mer enn faktisk faktabasert. Skit i de lite kreative navnene is II, is III, is IV osv. Det ER forskjellige stoffer rent kjemisk, men ingen har noen sinne overlevd nærkontakt med 2 kbar så vi vet lite om hvordan de synes den smaker eller påvirker kroppen. Du påstår nå bombastisk at andre former for is er fullstendig ufarlig, men helt ærlig, det tviler jeg det finnes noe som helst forskning på. Folk er bare ikke i kontakt med 2 kbar. Det burde ikke kritiseres at man etterspør forskning og dokumentasjon på HP, ei heller avblåses som hysteri. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Tenker du deg da at iskjernene som bores i arktiske og antarktiske strøk har et giftig vanninnhold da, siden de kan tenkes å ha vært utsatt for høye trykk? Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Men det er jo absolutt ingenting som tyder på at isen i forskjellig krystallform er noe annet enn nettopp bare is. Og fullstendig ufarlig som sådan. Å være overdrevent skeptisk til slikt virker mer på meg som et slags GMO-hysteri, mer enn faktisk faktabasert. Ja, eller slike alternativmedisinere som fronter harmonisk vann. Hvor de tillegger hardrocket musikkvann og klassisk musikkvann som to helt forskjellige helsemessige verdener Kanskje ikke den beste kilden, men jeg forsøkte ihvertfall å google det: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=water+vibrational+frequencies&* 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Skit i de lite kreative navnene is II, is III, is IV osv. Det ER forskjellige stoffer rent kjemisk, men ingen har noen sinne overlevd nærkontakt med 2 kbar så vi vet lite om hvordan de synes den smaker eller påvirker kroppen. Du påstår nå bombastisk at andre former for is er fullstendig ufarlig, men helt ærlig, det tviler jeg det finnes noe som helst forskning på. Folk er bare ikke i kontakt med 2 kbar. Det burde ikke kritiseres at man etterspør forskning og dokumentasjon på HP, ei heller avblåses som hysteri. Så utgangspunktet ditt er rett og slett at "alt er farlig"?? Kan ikke fatte og begripe hvorfor du er redd for is i forskjellige krystallformer? Spiste du for lite snø som barn? Endret 4. mars 2017 av Vice Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Du misforstår totalt. Jeg er ikke hysterisk. Alle matvarer og spesielt medisiner gjennomgår grundige undersøkelser før det blir lov å selge kommersielt. Matsikkerhet og medisinsk verifisering er viktig. Alt jeg savner er bedre dokumentasjon på at HP er trygt, for akkurat nå er den helt fraværende. Som sagt, grunnløse skråsikre påstander hjelper ikke akkurat på. Endret 4. mars 2017 av Simen1 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Vi har det ihvertfall litt morro sammen Takk for bidraget Simen1, i andre sammenhenger med flere typer atomer samtidig, så kan det jo godt hende at du kan ha riktige antakelser. Dersom høyt nok trykk kan skape nye stoffer, så bør man vel også ønske å vite hva disse stoffene er. Man kunne sikkert laget en egen vitenskapsgren for det. Men først må man gjennom noen runder med forsøkskaniner (forbrukere) ? Jeg klarer ikke helt å se hvordan en homogen greie bestående av H2O kan bli giftig. Det jeg derimot vet om vann, det er at et helt elektrolyttfritt vann kan være svært giftig. Da det utarmer cellene i kroppen for elektrolytter. Endret 4. mars 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå