powerman_ Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Noen som hvet hvor man kan laste ned track/album lovlig mot betaling? Apple har en tjeneste til ipod (ulempen er at man må eie en ipod for å kunne laste ned..) Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 man må ikke eie en ipod for å laste ned fra iTunes. Men filene er ikke i MP3 de er i AAC og har bruker sperrer. MEN det har ALLE steder som man kan hente lovlige filer fra dessverre. iTunes har noe av de minst restrektive reglene da.. kan brukes på opp til 3 pc'r samtidig, kan brennes ut så mye man vil osv.. Napster 2.0 er foresten en annen tjeneste som man kan bruke. Men der har man mindre frihet.. Liker ikke restriksjoner i det heletatt på denne måten så jeg personlig styrer totalt unna.. Kjøper heller cd'r og ripper selv.. Men kjøper ikke cd'r med bruks sperre på. ( ja jeg vet hvordan man kan også rippe slike men kjøper de ikke pga prinsipp og det anbefaler jeg alle andre om også og gjøre.) Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Oi, takk for supert svar! Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Glemte å nevne at intillvidere så må du ha amrikansk "billing" adresse for å bruke ihvertfall iTunes. Alså Amrikansk visa eller noe.. Men er kun tids spm. før iTunes åpnes for vanlig bruk i Europa også. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 http://www.musiconline.no/ eneste ulempen er at dem ikke har støtte for linux og det er bare norsk musikk om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Men filene er ikke i MP3 de er i AAC og har bruker sperrer. Det er da iallefall en fordel at filene er AAC (som gir bedre lydkvalitet enn MP3 på samme bitrate). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå