Gå til innhold

Lovløse tilstander i Sverige. Trump hadde rett

Anbefalte innlegg

Det første du skriver der skjønner jeg ikke noe av siden du ser da av teksten at jeg er veldig klar over at fattige og velbemidlede er to veldig ulike grupper mennesker med veldig ulike muligheter i det amerikanske samfunnet, det er jo nettopp dette jeg prøver å illustrere i posten.

Jeg skrev at amerikanere har bedre helsevesen enn Sverige om de har forsikring og jeg sa at gjennomsnittelige hvite amerikanere har bedre kjøpekraft.

Du responderte med å si at fattige har det ille, greit nok, og at top 10% har det bra. Dereter skrev du at 90% av befolkningen får ikke dekket det grunnleggende og kan ikke trøste seg med rikdomen til de rike. At 10% har det ille, betyr ikke at 90% har det ille. Her snakker du om to ulike grupper. 

Jeg har allerede vist at kjøpekraften til gjennomsnittelig hvit amerikaner er høyere enn gjennomsnittelig hvit svenske. Hvis 90% av amerikanere sliter, da sliter 95% av alle svensker.

Poenget er jo at en gjennomsnitts Svenske har allerede hva en gjennomsnitts Amerikaner ikke nødvendigvis er forunt for seg og familien, nemlig rett på god behandling når sykdommen er ett faktum.

Virker som om du har misforstått USAs helsevesen. De som sliter når de er syke, er de som ikke har helseforsikring. En gjennomsnittelig hvit amerikaner har helseforsikring. Hvis han blir syk så dekker helseforsikringen kostnadene og han vil få bedre behandling enn han ville fått i Sverige.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svenskene får ikke ryddet opp i dette problemet før de anerkjenner det så enkelt er det. For øyeblikket ser det ut til at de har tenkt til det.

Trist. De er altså så skinnhellige politikerne der borte at de ikke tør innrømme at de har bæsja på leggen. Dette går minst helt tilbake til Carl Blidt. Så det har ikke noe og si om det er høyre eller venstresiden som regjerer, suppehuer hele gjengen. Håper de er stolte av det som de har stelt i stand. Mistenker at de sover mye bedre om natta enn de burde , eier ikke samvittighet for sitt folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som om du har misforstått USAs helsevesen. De som sliter når de er syke, er de som ikke har helseforsikring. En gjennomsnittelig hvit amerikaner har helseforsikring. Hvis han blir syk så dekker helseforsikringen kostnadene og han vil få bedre behandling enn han ville fått i Sverige.

Hva slags hjelp du får er jo 100% avhengig av hva slags forsikring du har. Desto billigere forsikring, desto mindre hjelp/støtte er inkludert i forsikringsplanen. En arbeidsgiver er i prinsippet interessert i å ha minst mulig utgifter ergo en billigst mulig helseforsikring til de ansatte. Og forsikringsselskaper selv er også interessert i å utbetale så lite som mulig, med de følger dette får for forsikringstakeren.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det første du skriver der skjønner jeg ikke noe av siden du ser da av teksten at jeg er veldig klar over at fattige og velbemidlede er to veldig ulike grupper mennesker med veldig ulike muligheter i det amerikanske samfunnet, det er jo nettopp dette jeg prøver å illustrere i posten.

Jeg skrev at amerikanere har bedre helsevesen enn Sverige om de har forsikring og jeg sa at gjennomsnittelige hvite amerikanere har bedre kjøpekraft.

Du responderte med å si at fattige har det ille, greit nok, og at top 10% har det bra. Dereter skrev du at 90% av befolkningen får ikke dekket det grunnleggende og kan ikke trøste seg med rikdomen til de rike. At 10% har det ille, betyr ikke at 90% har det ille. Her snakker du om to ulike grupper. 

Jeg har allerede vist at kjøpekraften til gjennomsnittelig hvit amerikaner er høyere enn gjennomsnittelig hvit svenske. Hvis 90% av amerikanere sliter, da sliter 95% av alle svensker.

Poenget er jo at en gjennomsnitts Svenske har allerede hva en gjennomsnitts Amerikaner ikke nødvendigvis er forunt for seg og familien, nemlig rett på god behandling når sykdommen er ett faktum.

Greit, en gjennomsnitts amerikaner har større kjøpekraft enn en svenske. Det jeg lurer mer på er hva som skjer om man ikke har råd til helseforsikring (gjelder vel en ca 40 millioner mennesker?), typisk er jo at man blir alvorlig syk for så og oppsøke hjelp. Og vi snakker ikke ett par tusen kroner i måneden her men forsikringspremier som gjør at man må selge alt man har og mer til og samtidig be til denne høyere makt (privat bransje) om at det holder til nødvendig behandling.

Skal love deg at ett slikt scenario så hadde du kommet bedre ut i Sverige enn i Amerika, både med en gjennomsnittsinntekt og som fattig. Har man penger nok så ordner ting seg fint uansett hvor du måtte befinne deg, og da selvfølgelig spesielt i de fededes land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags hjelp du får er jo 100% avhengig av hva slags forsikring du har. Desto billigere forsikring, desto mindre hjelp/støtte er inkludert i forsikringsplanen. En arbeidsgiver er i prinsippet interessert i å ha minst mulig utgifter ergo en billigst mulig helseforsikring til de ansatte. Og forsikringsselskaper selv er også interessert i å utbetale så lite som mulig, med de følger dette får for forsikringstakeren.

Det du snakker om her, var mer et problem før. Nå er det klare regler for hva som helseforsikring må inkludere.

Og er ikke dette et større problem i Sverige? F.eks. denne 30 årige mannen kom inn med Gallestein, et rutineinngrep som burde være ingen problem. På grunn av plassmangel så må han vente, etter 4 dager så begynner han å bli dårligere men det er fortsatt ikke plass og de må ty til en nødløsning. Operasjonen deles opp mellom 2 sykehus og 2 dager. Det gikk ikke bra, han begynner å spy og han døde 30 dager senere.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/734291?programid=909

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han refererte aldri til noen spesifik terroraksjon. Han refererte til bråk og kriminalitet. Dagen etterpå stod Stockholm i brann. Igjen.

Hva skjedde dagen etterpå?

Snuten ved lokale T-banestasjon oppdager tilfeldigvis en 17-åring som var ettersøkt for å ha rømt fra ungdomshjem. Når de forsøker å taue med seg fyr'n så prøver kompisene i området å redde ham og det fyker steiner og plastflasker gjennom luften.

Det vare uten tvil ordensforstyrrelse, men at hendelsen dernest løftes opp på internasjonalt nivå og være et tema for Presidenten i USA er bare latterlig. Skal man krype ned på det nivå, skjer det jaggu noe ulovlig overalt hele tiden worldwide som man kunne hengt seg opp i.

Lenke til kommentar

Svenske politikere strekker seg hur långt som helst for å dekke over det faktum at de har ødelagt landet sitt.

Du tegner Sverige som ett dystopisk helvete hvor ingen skal føle seg trygge..

Det hele hadde blitt mer konstruktiv om man parallelt med argumentasjonen hadde klart å holde beina tildels på jorda med synsing si, siden slike overdrivelser undergraver jo sannhet og de utfordringene de faktisk har. Dette du skriver er ikke til å kjenne seg igjen i foruten en og annen enkeltstående bydel full av faenskap,og når man først har gjennomskuet en løgn så tror man gjerne ikke lenger på noe man hører i den retning. Man får lukta av en agenda som er uinteressant for de fleste utover de ivrigste mørke blå. For dem klinger dine poster fint, men det speiler ikke de faktiske realitetene av den grunn og du mister oss andre "nøytrale" oppi det hele. Og med det er du/dere like langt kun på grunnlag av idiotiske ordvalg.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Svenske politikere strekker seg hur långt som helst for å dekke over det faktum at de har ødelagt landet sitt.

Du tegner Sverige som ett dystopisk helvete hvor ingen skal føle seg trygge..

Det er nesten på det nivået nå. Og det kommer til å bli verre. 1/3 svenske kvinner er redde for å gå ut av eget hjem. Drapsalarmen går nå i Sverige opp til flere ganger i døgnet. Selv mange innvandrerne er nå redde og vil ha slutt på innvandring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/politiet-12-gjengkonflikter-herjer-i-stockholm/a/23945382/

Oslo og Køben har ca. 5 drap i året. I Stockholm hadde man denne uken fem drap på 36 timer. 12 gjengkonflikter herjer byen, alle gjengene muslimske og i risikosonen for å bli rekruttert til terror. Polisen i den svenske hovedstaden har 47 åpne drapsetterforskninger.

Det som faktisk er relevant er hva statistikken viser over tid. For ikke mange år siden hadde Norge plutselig 77 drepte i løpet av 6 timer. Ikke drept av gale muslimer, men av en god norsk kristen-fascist!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som faktisk er relevant er hva statistikken viser over tid. For ikke mange år siden hadde Norge plutselig 77 drepte i løpet av 6 timer. Ikke drept av gale muslimer, men av en god norsk kristen-fascist!

Sverige har også opplevet en økning i antall mord, spesielt med skytevåpen. 

23469792-e5Gmt.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...