CharlesBronson Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 Hei, Jeg er i gang med forberedelser til maling av leilighet innvending. Driver nå å skraper vekk gammel maling som har sprukket opp enkelte steder, og er løs. Ett sted fikk jeg ekstra god "tak" i malingen, og flere lag med gammel maling og det jeg tror er murpuss ble fjernet. På dette området er det nå det jeg tror er bar betong (men dette er jeg veldig usikker på). Bygget er fra 1930-tallet og det står i dokument jeg har at ytter- og innervegger er i "murkonstruksjon, pusset og malt". Mitt spørsmål er: hvordan bør jeg gå frem for å få jevnet ut veggen før jeg maler? Må jeg f.eks. pusse med murpuss? Eller kan jeg bruke noe annet, f.eks. jotun sparkel? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 Hadde samme problem som deg. Jeg grovtettet hullene med husfiks, pusset med halvgrovt papir, la på et lag fin sparkel, pusset og malte 2 strøk, ikke nevneverdig tegn til sprekker for meg ihvertfall Lenke til kommentar
CharlesBronson Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 Takk for svar. Jeg har jobbet litt med husfix, og det virker ganske greit. Men er likevel litt skeptisk til å bruke det som sparkelmasse på veggen ettersom det antagelig vil være helt umulig å fjerne i ettertid? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 fjerne? jeg har pusset det helt ned og det ble tålelig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå