Playmofetish Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Nå har jeg sett meg lei av drittvifta på PowerColor-kortet mitt (mitt andre), og vil skaffe meg en bedre kjøleløsning. Nå står valget mellom et par alternativer: Revoltec VGA-kjøler Vantec Iceberq eller Zalman Heatpipe med eller uten vifte Hva burde jeg velge? Vil en Zalman passe på hovedkortet mitt? Er det en stor fordel for de to øvrige kortene at de har separate Ram-heatsinks? Vil disse to øverste viftene være mer effektiv enn standardvifte (vil tro det). Og, har det mye å si om jeg bruker Titan Silver Grease (gikk ned noen grader på cpu), fremfor å kjøpe AS5? Håper noen med erfaring fra disse forskjellige produktene kan gi fornuftige innlegg, og gjerne si noe om temperaturer. På forhånd takk! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Her er et annet alternativ, dette skal jeg bruke på det PowerColor-kortet jeg får byttet fra et Hercules 9800SE AIW (som ikke lot seg modde) hos Komplett. Billigere enn Zalman-kjøleren er den også. Den store fordelen med denne, er at den er ganske så stillegående på laveste viftehastighet (høyeste hastighet har samme støynivå som originalkjøleren), samt at den varme lufta fra GPU blir blåst ut av kabinettet. Ulempen er jo selvsagt at den tar 1 PCI-slot, men det gjør jo Zalman-kjøleren også... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Hmm, har sett noe på den også ja. Støy er ikke så viktig for meg. Jo, er jo det, men har mye annet som støyer mer enn skjermkortet. CPU-vifta mi ihvertfall. Så lenge det kjøler godt nok, er jeg fornøyd. Hvis man bruker den du anbefalte, skal man la den ene PCI-sloten være åpen, uten sånn metallskinne som sitter nedi? Da skjønner jeg at kjølesystemet kan være smart, i og med at det blåser annen varm luft ut også.... Har hørt mye bra om Zalman, men også om denne. Er så vanskelig å velge! Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Min erfaring med Titan Silver Grese er at det stort sett ikke er noen merkbar forskjell i forhold til as3 som jeg har testet den opp mot. Synes den er kjempebra jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå