ghettotrygve Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har en bærbar Fujitsu Siemens AMILO D, med WinXP Home SP1. Jeg har mye rot på maskinen og trenger å formatere den. Harddisken på 80GB er heller ikke partisjonert. Problemet er at jeg ikke får kjørt FDISK, da det ikke er diskettstasjon på maskien. Finnes det noen andre måter å få bootet maskinen på? Kan jeg evt. bruke innstalasjonsprogrammet på Windows CDen til å slette og partisjonere HDen? Jeg prøvde å brenne FDISK til en Cd, for så å sette maskien til å boote fra CD'en, noe som ikke funket. Regner med jeg må ha "DOS" for å kjøre det.. Hjelp? Lenke til kommentar
ph0bic Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Du kan velge om du vil formatere under installasjon ja, ellers kan du bruke f.eks Partition Magic til å partisjonere disken i windows. Lenke til kommentar
FX5950 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Boot fra cd platen til windows xp, den partisjonerer og formaterer for deg. Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha ntfs, fat32 , hurtig eller vanlig formatering. Det var alt jeg trengte å svare på når jeg booter fra cdromen. Ellers kan du boote fra f.eks USB minne om du lager deg en bootdisket på en slik. Håper dette hjalp litt. Lenke til kommentar
HP_H Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Du kan jo prøve ultimatebootcd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå