PhelpsTransposed Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Så et bilde fra sørkedalen, og det så ut som det var bra skiføre der! Er det et sted hvor man kan ta kollektivtrafikk rett ut i løypa? Hvordan er løypene der? Synes det blir litt mye bakker fra holmenkollen, frognerseteren og sognsvann - så håper at kanskje det er litt bedre i sørkedalen? Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Ta heller en tur ut i østmarka. Mye mer villmark og uberørt natur enn nordmarka og andre områder på den siden av byen. Selv om østmarka er kupert så er det mulig å ferdes i store områder uten alt for mye bakker. Det er nesten like mye vann som det er skog i østmarka, noe som kan brukes for å komme seg frem på kryss og tvers over isen. Det er også en fordel nå som det ikke er så mye snø. Flotte løyper ute på vannene. Tar du t-banen mot Mortensrud har du mange stasjoner du kan bruke som utgangspunkt. Det er den sørlige delen av marka jeg liker best så ville vel kanskje anbefalt å ta utgangspunkt fra skullerud, eller aller helst tatt bussen mot Enebakk og gått av på krokhol. Her har du mulighet til å ferdes i den minst berørte delen av østmarka, og til og med mulighet til å se ulv eller i det minste ulvespor. Jeg sverger til østmarka og vil anbefale alle som er vant til områdene nord for Oslo til å ta seg en tur hit. Endret 24. februar 2017 av mr.wolf 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 Du kan bruke https://skisporet.no/ for å se løypestatus. 1 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 25. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2017 Tusen takk for begge svar! Har gått litt på skullerud, og leter egentlig etter de løypene som er flatest mulig, da jeg er fryktelig dårlig på ski, og hater å gå i isete nedoverbakker. Ble litt lei av å gå inne på stadion rundt skullerudstua. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 Innover fra By i Lommedalen er det snøsikkert og flatt! /Ole 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå