_h_e Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Jeg skal forhåpentligvis starte som lærling til høsten, og skal søke på hjemplassen min i tillegg til et annet sted jeg har mest lyst å få læreplass på. Jeg har skrevet ferdig søknadene og er så og si ferdig med cv, men jeg lurer på... Fikk høre at jeg kunne ha med tjenestebevis for de jobbene jeg har nå (har to jobber ved siden av skolen). Hva er egentlig det? Er det kjempeviktig å ha med? Er det slik at arbeidsgiver legger stor vekt på at man må ha med referanser for alle arbeidsplasser og attester/tjenestebevis? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Du tenker på jobbattester. En jobbattest sier bare når du har jobbet der og hva dine oppgaver var. Noen ganger står det også hvor flink du var (som regel positiv). I ung alder, setter arbeidsgiveren pris på dette, men gode referanser er viktigere! Endret 24. februar 2017 av Den Perfekte Jobben Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Attester og referanser kan ver helt avgjørende for om du får jobben eller ikke, husk å spør referansene dine om de har noe negativt å si om deg før du fører de opp som referanse. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 Som nevnt over er attest og referanse fra arbeid utrolig viktig, om du har en CV med X antall jobber og ingen attester lagt ved vill det slå veldig negativt ut, hvorfor legger han ikke ved attester? Var han en dårlig medarbeider? osv.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 vil nå ikke si det er normalt og legge ved attester når man søker i dag med mindre det er spesifikt spurt etter , klart det skader jo ikke og legge de ved , og når man søker som lærling er det jo ikke den største mengden med papirer og legge ved heller. bare husk at det er kopier du skal legge ved og ved vitnemål er det normalt og kopiere de en plass hvor de kan stemple med rett kopi , men jeg tror dette er mindre vanlig i dag en før . Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Om du har jobberfaring, så klart tar du med jobbattest da! Er en fin måte for arbeidsgiver å få et bedre syn på deg. Før du gir referansepersoner på CV, så spørr referansene dine om det er greit for de å være skrevet opp. Jeg søkte læreplass ifjor. Ta med CV Søknad Dokumentasjon på fravær (tok jeg med pga trafikkskole) Attester (Jobb og eventuelle kurs) Vitnemål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå