possa Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) http://www.newsinenglish.no/2011/07/28/foreigners-just-dont-get-norway/ Kommentarene er nokså interessante, utlendinger som har bodd her, besøkt norge eller i en eller annen form har vært involvert i det norske liv har påpekt at Nordmenn generelt: 1. Kan male huset sitt en hel sommer, men er for lat til å jobbe og får heller penger fra NAV. 2. Protesterer, streiker mer enn noe annet land for å få høye lønninger, noe som fjerner konkurranse evnen og gjør norge til et utrolig dårlig land for innovasjon, eksport og teknologi. 3. Eneste Norge tjener penger på er oljen, og de gjør ingenting for å skape innovasjon og konkurranse for å tjene enda mer penger, eller sikre fremtiden, bortsett fra oljefondet. 4. Nordmenn betaler gledelig skatten sin, og aksepterer alle prisøkninger og skatter med et dumt smil i ansiktet. For de skjønner ikke bedre / tør ikke ha egne meninger. 5. Norsk politi og flyplass sikkerhet er det dårligste i Europa. Jeg kom igjennom pass-kontrollen på 1 minutt, ingen spørsmål, ingenting, de så på passet mitt i 1 sekund og jeg kom igjennom, samme gjelder alt og alle fra hele verden. 6. Bomstasjoner er en nasjonal sport som alle Nordmenn er glad i - Brite. Endret 24. februar 2017 av possa 1 Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Hvordan er kommentarene interessane? 1. Det er ikke nødvendigvis noe fysisk som gjør at du ikke er i stand til å jobbe. 2. Norge er et dyrt land, da må man ha høyere lønninger, man kan jo ikke sammenligne norske lønninger og utgifter med hvilket som helst land. 3. Ja, vi tjener mye penger på olje og oljerelatert virksomhet, men det er jo også andre næringer vi tjener gode penger på. 4. Latterlig generalisering. 5. Det blir ikke nevnt hva som er gale med politiet, og det er da vel en bra ting at du kommer gjennom passkontrollen på så kort tid? 6. Ingen liker bomstasjoner. Latterlige kommentarer. Endret 24. februar 2017 av DårligNavn Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Er tiden i passkontrollen et tegn på sikkerhetsnivået? I så fall er det helt forferdelig i London, for der scannet bare en maskin trynet og passet og vips var jeg inne på bare 5-6 sekunder. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Apropos arrogant. Hva med å ikke uttale seg om ting de opplagt ikke har peiling på? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Du er klar over at vi lever i en av verdens beste land? Dette høres mer ut som sjalusi enn noe annet. 6 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Jeg er lat og arrogant. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Det er sånn man blir når man har det bra det. På godt og vondt. Ser ikke helt poenget her, men. Lenke til kommentar
possa Skrevet 25. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2017 Du er klar over at vi lever i en av verdens beste land? Dette høres mer ut som sjalusi enn noe annet. Ja, kan fort tolkes sånn når man får lommepenger av staten fra fylte 15 til livets slutt. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 Du er klar over at vi lever i en av verdens beste land? Dette høres mer ut som sjalusi enn noe annet. Ja, kan fort tolkes sånn når man får lommepenger av staten fra fylte 15 til livets slutt. Du nevner også... 4. Nordmenn betaler gledelig skatten sin, og aksepterer alle prisøkninger og skatter med et dumt smil i ansiktet. For de skjønner ikke bedre / tør ikke ha egne meninger. Halo i luken... Skal man klage på at det er dyrt i Norge samtidig som du mener man får lommepenger fra staten fra fylte 15? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Jeg sér det ikke slik at det er vi som er arrogante. Det er resten av verden som ligger etter. Standarden vi har nå, er sånn det burde være, og vi er enda ikke der det burde være. Fattige sliter, det er mye psykologiske problemer rundt omkring selv i vårt land.Så selv om vi hadde funnet 100 ganger mer olje enn vi gjør i dag, eller funnet en ny kilde til enda mer rikdom, kanskje den "grensa" enda ikke hadde blitt nådd. Altså, utopia.Men den finnes ett eller annet sted. Jeg mener, nok en gang, at borgerlønn er løsningen. Uansett, poenget mitt står, det er resten av verden som sliter og lever i økonomisk desperasjon. Kun ved å gi tillit, kan man få tillit. Dermed må man gi borgere en økonomisk uavhengig utgangspunkt fra fødselen av, hvis man noensinne skal kunne få til ekte bærekraftig vekst. Økonomi må ikke overhodet være et spørsmål. Den frie kreativitet og arbeidslyst må stå i sentrum, ikke økonomisk vinning. Og kun ved borgerlønn kan man få til dette. Fjern slavementaliteten, så slipper vi holdninger som den i artikkelen! Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 2. Norge er et dyrt land, da må man ha høyere lønninger, man kan jo ikke sammenligne norske lønninger og utgifter med hvilket som helst land.Norge har høy levestandard, høy levestandard koster! Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Jeg sér det ikke slik at det er vi som er arrogante. Det er resten av verden som ligger etter. Standarden vi har nå, er sånn det burde være, og vi er enda ikke der det burde være. Fattige sliter, det er mye psykologiske problemer rundt omkring selv i vårt land. Så selv om vi hadde funnet 100 ganger mer olje enn vi gjør i dag, eller funnet en ny kilde til enda mer rikdom, kanskje den "grensa" enda ikke hadde blitt nådd. Altså, utopia. Men den finnes ett eller annet sted. Jeg mener, nok en gang, at borgerlønn er løsningen. Uansett, poenget mitt står, det er resten av verden som sliter og lever i økonomisk desperasjon. Kun ved å gi tillit, kan man få tillit. Dermed må man gi borgere en økonomisk uavhengig utgangspunkt fra fødselen av, hvis man noensinne skal kunne få til ekte bærekraftig vekst. Økonomi må ikke overhodet være et spørsmål. Den frie kreativitet og arbeidslyst må stå i sentrum, ikke økonomisk vinning. Og kun ved borgerlønn kan man få til dette. Fjern slavementaliteten, så slipper vi holdninger som den i artikkelen! Menneskeheten bør konsumere som nordmenn? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 2. Protesterer, streiker mer enn noe annet land for å få høye lønninger, noe som fjerner konkurranse evnen og gjør norge til et utrolig dårlig land for innovasjon, eksport og teknologi.Viste du at... Det er flere norske teknologiselskaper som blir har blitt oppkjøpt av store selskaper i Silicon Valley? Vet du hvorfor? Fordi dem har ledende teknologi på sitt område. Viste du også at de samme selskapene får fortsette sin aktivitet i Norge selv etter de har blitt oppkjøpt? Vet du hvorfor? Fordi norske forskere/ingeniører er BILLIGE i forhold til USA. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Jeg sér det ikke slik at det er vi som er arrogante. Det er resten av verden som ligger etter. Standarden vi har nå, er sånn det burde være, og vi er enda ikke der det burde være. Fattige sliter, det er mye psykologiske problemer rundt omkring selv i vårt land. Så selv om vi hadde funnet 100 ganger mer olje enn vi gjør i dag, eller funnet en ny kilde til enda mer rikdom, kanskje den "grensa" enda ikke hadde blitt nådd. Altså, utopia. Men den finnes ett eller annet sted. Jeg mener, nok en gang, at borgerlønn er løsningen. Uansett, poenget mitt står, det er resten av verden som sliter og lever i økonomisk desperasjon. Kun ved å gi tillit, kan man få tillit. Dermed må man gi borgere en økonomisk uavhengig utgangspunkt fra fødselen av, hvis man noensinne skal kunne få til ekte bærekraftig vekst. Økonomi må ikke overhodet være et spørsmål. Den frie kreativitet og arbeidslyst må stå i sentrum, ikke økonomisk vinning. Og kun ved borgerlønn kan man få til dette. Fjern slavementaliteten, så slipper vi holdninger som den i artikkelen! Menneskeheten bør konsumere som nordmenn? Det er da mange nordmenn som lever minimalistisk? Det er nok mange som forbruker mer enn de både bør og selv vil, på grunn av hjernevasking fra media. Vi kunne klart oss uten 70% av det skrotet vi handler i butikkene. Mange som styrer mot en mer minimalistisk livsstil etter å ha fått smaken på hvor mye bråk og styr overforbruk fører med seg. Det er kun psykologisk, og hadde vi bare lært et fnugg om dette i skolen, så hadde flere greid seg uten materialistiske "sikringer", som de føler de må ha for å føle en viss trygghet i livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå