ChristianSetre Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Hei, jeg var på vei til jobb på morgningen idag, satt å hørte på musikk som jeg alltid pleier, men idag så kutta høyttalerne brått ut.Bilen er en BMW E91 320i 2007 modell. Det er heller ikke så lenge siden jeg kjøpte bilen, og fra tidligere eier er det satt inn anlegg profesjonelt. Det er 1 Mosconi Gladen One 60.6 & Mosconi Gladen 240.2. (forsterkerne). Er det noen som har noen idé på hva det kan være? Er over snittet interessert i musikk så er ikke holdbart i lengden det her Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Tenkte jeg skulle se senere, har ihvertfall sånn raskt gått over forsterkerne, og de lyser opp begge to. Spilleren oppfører seg helt fint den også, utenom at det ikke er noe lyd der, men skal sjekke sikringene når jeg er ferdig på jobb Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Da har jeg sånn raskt sett på sikringene inne i sikringsboksen fremme i hanskerommet. Alle sikringene ser fine ut, så hvis noen har noen fler ideer så er det bare å spytte ut Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Ingen lyd uansett radiokanal/BT/AUX etc? Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Nei, null lyd uavhengig av radio eller AUX :s Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Det er sikringer i spilleren og forsterkerne også Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Da har jeg skiftet sikringer i sikringsboksen i hanskerommet, sjekka sikringene på forsterkerne, og prøvd å koble av og på batteriet. Ingenting av det har funket, hvor sitter evt sikringen(e) til spilleren? Er standard BMW Professional spiller. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Kan forsterkerne ha gått i "Prot"? Beskyttelsesmodus. Eventuelt at det er dårlig kontakt/brudd i lydkabler? Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 Åssen sjekker man om de har gått i beskyttelsesmodus? Har prøvd å se på sikringene på forsterkerne igjen uten at jeg kan finne noe, også kobla alt av og på igjen uten noe nytte... Hva kan det være da? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Noen forsterkere har en lampe som indikerer "protection mode". Du kan jo se om du finner en installasjonsveiledning til dine forsterkere på nett og se der. Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 Har allerede sett etter dette, det er en rød og en grønn lampe der, men har alltid vært den grønne som lyser.. Skal prøve med en annen forsterker imorgen så får se hva som skjer da. Lenke til kommentar
Zentrixx Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Hva med sikringen som er på kabelen til forsterkeren? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Har forsterkerne remote-inngang? Sjekk i så fall at den har 12V. Sjekk også at du har 12V mellom GND(-) og B+ på forsterkerne. Så kan du koble av en og en høyttaler og ohme de fra forsterkerne. Evt. kan du koble høyttalerledningene til og fra et 1,5V-batteri og høre om det spraker/tikker. Dog virker det usannsynlig at alle høyttalerne skulle ha røket samtidig. Endret 27. februar 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Da har jeg fått liv i høyttalerne igjen Det var brudd i remote kabelen, så da har jeg et siste spørsmål til dere, og det er hvor kan jeg strekke ny remote kabel? Har ikke så veldig lyst til å knote bak spilleren da jeg har skjønt at det ikke er bare bare å komme til. Så tar imot alt av forslag om noen har en idè Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Da har jeg fått liv i høyttalerne igjen Det var brudd i remote kabelen, så da har jeg et siste spørsmål til dere, og det er hvor kan jeg strekke ny remote kabel? Har ikke så veldig lyst til å knote bak spilleren da jeg har skjønt at det ikke er bare bare å komme til. Så tar imot alt av forslag om noen har en idè Remote kan vel kobles på tenningsstrøm om jeg husker rett i farten. Lenge siden jeg har koblet bilstereo Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Da har jeg fått liv i høyttalerne igjen Det var brudd i remote kabelen, så da har jeg et siste spørsmål til dere, og det er hvor kan jeg strekke ny remote kabel? Har ikke så veldig lyst til å knote bak spilleren da jeg har skjønt at det ikke er bare bare å komme til. Så tar imot alt av forslag om noen har en idè Remote kan vel kobles på tenningsstrøm om jeg husker rett i farten. Lenge siden jeg har koblet bilstereo Ja, det jeg tenkte på var om noen visste hvor jeg kan låne tenningsstrøm fra uten å måtte demontere halve bilen Lenke til kommentar
ChristianSetre Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Er det noen som vet hvilken kabel som er 12v til kjørelyset bak? Leter litt rundt på google men finner ikke noe :s Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Du bør ikke koble deg på baklyset på denne bilen. Det er styrt og overvåket av computeren og kan gi deg uventa problemer. Endret 1. mars 2017 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå