jannicken Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Skal avdekke om advarslene nådde fram.Klart for høring om Fregatt-svikten Lenke til kommentar
TU-leser Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Har vært på de Fregattene, Og de kommer ikke til å leve sinne antatte leve tid(det vi kaller spansk kvalitet). Lenke til kommentar
Stefse Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Selg disse til India og sats på noe annet. Hva trenger vi egentlig? Trenger vi disse spikra-fast skipene, eller bør vi satse på flere Marjattaer og hurtiggående slepefartøy med bestykning, eller kanskje vi trenger medium raske morfartøy med enkel dokking for mindre stridsbåter og gyrostabiliserte helikopterdekk? Ikke vet jeg, men litt nytenkning om temaet tror jeg ikke hadde skadet. 1 Lenke til kommentar
TU-leser Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Selg disse til India og sats på noe annet. Hva trenger vi egentlig? Trenger vi disse spikra-fast skipene, eller bør vi satse på flere Marjattaer og hurtiggående slepefartøy med bestykning, eller kanskje vi trenger medium raske morfartøy med enkel dokking for mindre stridsbåter og gyrostabiliserte helikopterdekk? Ikke vet jeg, men litt nytenkning om temaet tror jeg ikke hadde skadet. Er ikke sikker india vill ha dem. er ikke alltid kvantitet over kvalitet lønner seg. Men når det er sagt så er våres fregatter mer kampkraftig enn en amerikansk fregatt. Vi vill ha bruk for fregatter også i fremtiden. Men skulle so gjerne ha sett at de hadde CIWS-våpen og en ekstra VLS kapasitet å bedre fart og mulighet for fire scout helikoptre og en 127mm kanon enn 76mm. og andre ting. Nå har vi to marjatta-er fartøyer, så det holder. "hurtiggående slepefartøy" hva mener du her ?. Ser ikke åssen den ska kjempe "eller kanskje vi trenger medium raske morfartøy med enkel dokking for mindre stridsbåter" Kanskje ikke et reint moderfartøy, men at fregattene kunne ha en MTB eller stridsbåt 90-er akterut hadde vært bra, og eller autonome så ubåter. "gyrostabiliserte helikopterdekk" det blir veldig komplisert og stort, vis man skal kunne ta ned i store bølge høyder. men god tanke. Endret 24. februar 2017 av TU-leser 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå