Alf Ivar Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Hei Det er lenge siden jeg jobbet med WordPress nå, og jeg er litt usikker på hvordan dette vil fungere. Jeg har et domene der jeg bruker WordPress til å lage selve websiden. Så lager jeg en mappe i rotstrukturen som dermed blir et subdomene. Der ønsker jeg å ha bloggen. Altså blogg.mittdomene.no. På www.mittdomene.no har jeg selve websiden. Selve websiden og bloggen skal da bruke samme theme. Hvordan gjør jeg dette i praksis? Jeg regner med at selve magien skjer i kontrollpanelet? Eller er det slik at jeg installerer WordPress rett på selve domenet, og så bruker Sider eller hva det heter for å skille selve websiden fra bloggen? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Hvorfor gjøre det så vanskelig? Hvorfor ikke bare bruke alt på ett domene hvor du setter opp bloggen på en egen side i Wordpress som du feks. kaller "blogg". Da vil adressen til bloggen bli "www.dittdomene.no/blogg" Skal du ha bloggen helt for seg selv med egen database i ny mappe så installerer du bare Wordpress i den nye mappen og laster inn det samme themet som du bruker på den andre for så og bruke denne wordpress installasjonen kun som blogg. men det er tungvindt spør du meg. Endret 24. februar 2017 av Bjerknez Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Takk for svaret. Det er mange år siden jeg jobbet med WordPress, og jeg husker ikke dette helt. Jeg vil bare ha dette på det rene før jeg kjøper domenet. Så når jeg lager en side inne i administrasjonen, så kan jeg legge bloggen på den? Det er det du sier? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Ja, når du legger til en ny side i Wordpress så kan du sette wordpress til å bruke denne (eller en hvilken som helst side du har laget) til blogg innlegg. Skal du ha bloggen helt atskilt med egen database liggende i en egen folder/subdomene så må du nok belage deg på to wordpress installasjoner. Sistnevnte er utrolig tungvindt og teit spør du meg. Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Takk for svaret. Da tror jeg at jeg skal prøve meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå