Gå til innhold

Dette implantatet til 3500 kroner gjør deg til en kyborg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ett meningsløst produkt? Bedre luftgjennomstrømning og vibrering ved en retning? Nei takker meg til NFC implantatet mitt som kan brukes til å åpne dører og div, billigere er den og!

Det kan kanskje tenkes at teknologien er tiltenkt å gjøre blindes liv lettere da? Eller?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ideen er kul, gjennomføringen ikke like kul.

Jeg kunne godt tenkt meg implantat som lot meg sanse magnetfelt men da måtte de være vesentlig mindre enn dette. Noe som var mindre enn et riskorn og ikke trengte ekstern energitilførsel. Operert inn under huden og koblet direkte på nervesystemet.. ;)

For øvrig finner jeg det direkte underlig at man lager en artikkel om kyborger uten å nevne Kevin Warwick. Han fikk sitt første implantat i -98. Det var kun en RFID-brikke av typen vi bruker på kjæledyrene våre og ble brukt omtrent på samme måte, som døråpner for Kevin. Senere fikk han implantert elektroder som var koblet direkte til nervesystemet og lot han kommunisere med en datamaskin. Han overtalte kona til å gjøre det samme så de kunne kommunisere direkte med hverandre via implantatene. Resultatet var nesten som telepati. TU hadde en artikkel om ham i nummer 22/9.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For ett meningsløst produkt? Bedre luftgjennomstrømning og vibrering ved en retning? Nei takker meg til NFC implantatet mitt som kan brukes til å åpne dører og div, billigere er den og!

Det kan kanskje tenkes at teknologien er tiltenkt å gjøre blindes liv lettere da? Eller?

Hjelper det de veldig å vite når de står mot Nord? 

Lenke til kommentar

Hjelper det de veldig å vite når de står mot Nord? 

For en liten gruppe mennesker kan det være avgjørende. Og misforstår jeg, eller skal implantatet trene opp til at menneskene selv blir uavhengige av implantatet etterhvert?

Skjønner ikke at alle er skeptiske, ingen som ser mulighetene.

Dette er de første kommersielle protoypene . Hvordan pleier utviklingen å gå fra det punktet?

Lenke til kommentar

For en liten gruppe mennesker kan det være avgjørende. Og misforstår jeg, eller skal implantatet trene opp til at menneskene selv blir uavhengige av implantatet etterhvert?

Skjønner ikke at alle er skeptiske, ingen som ser mulighetene.

Dette er de første kommersielle protoypene . Hvordan pleier utviklingen å gå fra det punktet?

Jeg er ikke skeptisk, synes bare det leverte utrolig lite for prisen. Mitt implantat koster såvidt tusenlappen og kan gjøre "langt mer". Men som du sier, det er gjerne noen få dette fungerer bra for. 

Lenke til kommentar

To piercinger gjør ikke en cyborg uansett hva man henger på disse piercingene. Samme effekt kan oppnås om man fester sensoren med en stropp rundt brystet.

Et kybernetisk implantat er ikke et implantat om det ikke implanteres.

En klokke som vibrerer hver time / halvtime (som pomodoro for eksempel) gir en tilsvarende sensorisk utvidelse uten komplikasjonen med metallstenger stikkende ut av brystet. Det gjør ikke pomodoro tilhengere til cyborger ( :hmm: ).

Sensorteknologi er spennende og sensorisk utvidelse i alle mulige retninger er noe jeg har drømt om omtrent hele livet, men "Wooooooh, cyborg motherfuckers!!!!!1111" er følelsen jeg sitter igjen med av disse folka her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...