AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Hei folkens. For 3 uker siden hadde jeg sex med en ukjent. Nå den siste uken har penis begynt å kl å svi uten og ved urinering. Var idag og tok klamidya test men så dum som jeg er sa jeg ikke at det klør og svir. Vil feks andre kjønnsykdommer som gonore osv slå ut på køamidya testen? Vurderer å dra tilbake neste uke er det nødvendig? Hvor lenge kan men gå med disse sykdommene før det virkelig blir alvorlig? Anonymous poster hash: e83aa...231 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Klamydiatester sies at er langt fra sikre og derfor kan ofte antibiotika gis med en gang. Man kan gå i lange tider uten at det skjer noe som helst. Etterhvert kan man få feks. artritt, noe som kan gi langvarige store smerter. Du kan jo høre med partner om vedkommende har testet seg. Anonymous poster hash: bb0a9...f04 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Snakket med vedkommende hun sa at testen var negativ. Men jeg tror ikke på hun. Jeg skiter klart med symptomene.. Skal ta ny sjekk på mandag igjen. Uka etter der igjen statser jeg på at jeg starter på en antibitoika kur. Makan til mas dette - kondom fra og med nå framover Anonymous poster hash: e83aa...231 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Vil feks andre kjønnsykdommer som gonore osv slå ut på køamidya testen? Klamydiatest viser forekomst av Klamydiabakterier Gonoretest viser forekomst av Gonorebakterier Klamydiatest viser ikke forekomst av Gonorebakterier Gonoretest viser ikke forekomst av Klamydiabakterier Derimot kan man f. eks ta en Klamydia-/Mycoplasma-/Gonoretest. Den vil vise forekomst av alle nevnte bakterier. Hvilken tok test tok du? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Hei og takk for svar! Tok en vanlig klamidiyatest - dum som jeg var nevnte jeg ikke at det svir samt klør. Skal til et annet sted på mandag og ta testen - samt snakke med en sykepleier. Håper jeg ikke har gått for lenge rundt med dette - hvor lenge må det ha gått før det faktisk blir farlig? Anonymous poster hash: e83aa...231 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Vil feks andre kjønnsykdommer som gonore osv slå ut på køamidya testen? Klamydiatest viser forekomst av Klamydiabakterier Gonoretest viser forekomst av Gonorebakterier Klamydiatest viser ikke forekomst av Gonorebakterier Gonoretest viser ikke forekomst av Klamydiabakterier Derimot kan man f. eks ta en Klamydia-/Mycoplasma-/Gonoretest. Den vil vise forekomst av alle nevnte bakterier. Hvilken tok test tok du? Anonymous poster hash: e83aa...231 Lenke til kommentar
AnonymBruker1992 Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Hei og takk for svar! Tok en vanlig klamidiyatest - dum som jeg var nevnte jeg ikke at det svir samt klør. Skal til et annet sted på mandag og ta testen - samt snakke med en sykepleier. Håper jeg ikke har gått for lenge rundt med dette - hvor lenge må det ha gått før det faktisk blir farlig? Anonymous poster hash: e83aa...231 Hei, Om du har tatt en klamydiatest, vil denne kun fortelle deg om du tester positivt/negativt for klamydia. Testing av gonore må gjøres ved bruk av en annen test. Dersom du oppsøker din fastlege eller en klinikk for testing av kjønnssykdommer er det tryggest å teste seg for alle kjønnssykdommer da du ikke vet om du har fått en, eller eventuell hvilken det er du har fått. Dette gjelder spesielt om du har hatt ubeskyttet sex tidligere. For enkelte kjønnssykdommer, og hos enkelte personer, kan man oppleve å ikke få noen symptomer, som gjør at folk går rundt med kjønnssykdommer lenge uten at dette blir behandlet eller oppdaget. Det er vanskelig å si hvor lenge du kan gå med en kjønnssykdom uten at det vil gi langvarige komplikasjoner, da dette kan variere fra person til person, andre faktorer, og hvilken kjønnssykdom det er snakk om. Det viktigste er å behandle infeksjonen så fort som mulig, med rett behandling. Selvom de fleste kjønnssykdommene, som er bakterielle, behandles med antibiotika, vil det ikke si at en antibiotika behandling for klamydia også behandler gonoré. Du kan finne mer informasjon om de forskjellig kjønnssykdommene, symptomer og behandlingsmetoder for disse på denne siden: https://no.euroclinix.net/kjonnssykdommer Lenke til kommentar
Mathiaseen Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Hei og takk for svar! Tok en vanlig klamidiyatest - dum som jeg var nevnte jeg ikke at det svir samt klør. Skal til et annet sted på mandag og ta testen - samt snakke med en sykepleier. Håper jeg ikke har gått for lenge rundt med dette - hvor lenge må det ha gått før det faktisk blir farlig? Anonymous poster hash: e83aa...231 Hei, Om du har tatt en klamydiatest, vil denne kun fortelle deg om du tester positivt/negativt for klamydia. Testing av gonore må gjøres ved bruk av en annen test. Dersom du oppsøker din fastlege eller en klinikk for testing av kjønnssykdommer er det tryggest å teste seg for alle kjønnssykdommer da du ikke vet om du har fått en, eller eventuell hvilken det er du har fått. Dette gjelder spesielt om du har hatt ubeskyttet sex tidligere. For enkelte kjønnssykdommer, og hos enkelte personer, kan man oppleve å ikke få noen symptomer, som gjør at folk går rundt med kjønnssykdommer lenge uten at dette blir behandlet eller oppdaget. Det er vanskelig å si hvor lenge du kan gå med en kjønnssykdom uten at det vil gi langvarige komplikasjoner, da dette kan variere fra person til person, andre faktorer, og hvilken kjønnssykdom det er snakk om. Det viktigste er å behandle infeksjonen så fort som mulig, med rett behandling. Selvom de fleste kjønnssykdommene, som er bakterielle, behandles med antibiotika, vil det ikke si at en antibiotika behandling for klamydia også behandler gonoré. Du kan finne mer informasjon om de forskjellig kjønnssykdommene, symptomer og behandlingsmetoder for disse på denne siden: http://pillerutenresept.com/kjop-doksycyklin-100mg-mot-klamydia/ Hilsener! Kan du gi råd om hvilke antibiotika som er best for gonoré? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Antibiotika som vanligvis brukes mot gonoré i Norge, er en engangsdose av Ceftriakson 500 mg som injeksjon i setemuskel sammen med en engangsdose Azitromycin 1,5 gram (3 tabletter på 500 mg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå