ludakriss Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Hei,Vet ikke om dette er rett forum, men jeg prøver meg.Jeg skal pusse opp min 50m2 leilighet her i Oslo. Den har vært leid ut i mange år, men nå skal jeg flytte dit selv, og jeg vil blant annet;- Endre planløsning (flytte kjøkken og rive deler av en vegg)- Pusse opp alt (gulv, vegger, tak, elektrisk)Jeg vil ikke/kan ikke gjøre noe selv, og er litt rådvill mtp hvor jeg skal starte. Har aldri pusset opp noe, og er generelt ikke spesielt handy.Planen er å få en arkitekt / interiørarkitekt til å se på det, og komme med forslag til ny planløsning. Jeg har en rekke spørsmål, setter stor pris på hjelp!- Hva er forskjellen på arkitekter og interiørarkitekter - kan begge brukes?- Har arkitektkontorer samarbeid med entrepenører osv., slik at jeg kun trenger å ha kontakt med ett firma? Det er det jeg ønsker.- Hvordan finner man ut om vegger kan rives, om bad kan flyttes etc. - er dette noe arkitekter har kontroll på, eller må jeg be om noen tegninger/oversikter fra sameiet?- Har dere noen arkitektfirmaer å anbefale i Oslo som tar på seg oppdrag med små leiligehter?- Dette blir nok vanskelig å svare noe konkret på, men hva bør man regne med av pris dersom man skal totalrenovere 50m2 og ikke gjøre noe selv, samt ha hjelp fra arkitekt?Tusen takk for all eventuell hjelp! Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Ett tips: http://mittanbud.no/ Kommer an på din økonomi, men virker ikke som at du sitter trangt i det. Arkitekt tegner hus og bygg så det er vel interiørarkitekt isåfall. En erfaren snekker e.l. kan kanskje gi deg like gode tips, men som sagt det kommer an på hvor god råd du har. Vær nøye med fagmessig utføring av bad (våtrom) og elektrisk. Endret 23. februar 2017 av GeirHH Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 å flytte kjøkken kan bli et problem, med tanke på avløp og vann og du skriver leilighet, så da kanskje "borettslaget" har noen regler du må følge Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 å flytte kjøkken kan bli et problem, med tanke på avløp og vann og du skriver leilighet, så da kanskje "borettslaget" har noen regler du må følge Stort sett lar det seg ordne å flytte kjøkken. Enten ved at du får nok fall, eller med pumpesystem. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Du bør vel vurdere andre planløsninger også hvor du slipper å flytte på kjøkken, men alt er mulig med kreative løsninger, det er ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå