Gå til innhold

Har bestillt reise, men angrer.. får ikke penger tilbake.. hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt en reise, men jeg angrer. Får ikke penger tilbake. Har heller lyst å dra på en annen tur til sommeren. Hva ville du gjort? Dratt på den turen som jeg har bestillt?  

Det går mye lommepenger på en tur. Derfor tenker jeg å veie det opp i opp. Har bare ferie en gang i året, men det er jo dumt å bestille en ny tur, og betale for to reiser.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestillt en reise, men jeg angrer. Får ikke penger tilbake. Har heller lyst å dra på en annen tur til sommeren. Hva ville du gjort? Dratt på den turen som jeg har bestillt?  

Det går mye lommepenger på en tur. Derfor tenker jeg å veie det opp i opp. Har bare ferie en gang i året, men det er jo dumt å bestille en ny tur, og betale for to reiser.. 

Veie det opp i opp? Går det mer penger på den bestilte turen enn den andre? Er det ikke mulig å selge turen og endre navn? 

Lenke til kommentar

Hva slags utgifter er det du ikke får refundert? F.eks. flybilletter kan som regel selges ved at navnet endres (mot et gebyr). Hoteller kan være villige til å prøve å selge rom til andre, men om det ikke blir solgt må du betale for det. Det er mange muligheter.

Lenke til kommentar

Veie det opp i opp? Går det mer penger på den bestilte turen enn den andre? Er det ikke mulig å selge turen og endre navn?

Turen er bestillt via supersaver. Tror ikke det er mulig å endre navn via den... men skulle tro at det finnes noen løsninger...

Lenke til kommentar

Turen er bestillt via supersaver. Tror ikke det er mulig å endre navn via den... men skulle tro at det finnes noen løsninger...

Det er vell ett flyselskap og ett hotel i bunn og grunn, men det er jo bare til å lese betingelsene ?

Kan jeg avbestille min reise uten avbestillingsbeskyttelse?

Fly: Vi må alltid følge flyselskapenes regler og kan ikke gjøre egne unntak. Der muligheten til tilbakebetaling finnes tar vi alltid ut en avbestillingskostnad. Denne administrative kostnaden er fra 395 kroner per person, samt også den kostnaden som flyselskapet tar ut for avbestillingen.

Skjer avbestillingen nær tiden for avreise og utenfor våre telefontider behøver du alltid å kontakte flyselskapet direkte for å gjennomføre din avbestilling – dette da vi aldri kan hjelpe deg med spørsmål vedrørende avbestillinger på billetter som ikke er avbestilt innen avreisen. Vi behøver alltid å få inn en bekreftelse på om du ønsker fullføre din avbestilling og ingenting anses heller som avbestilt før du mottar en bekreftelse på avbestillingen fra vår side.

Hotell/Leiebil: Vi må alltid følge leverandørens regler og kan ikke gjøre egne unntak. Der muligheten til tilbakebetaling finnes tar vi alltid ut et avbestillingsgebyr. Den administrative avgiften er fra 395 kroner per rom/leiebil samt også den kostnaden som leverandøren tar ut for avbestilling.

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det står at som oftest er det ikke mulig å få tilbake pengene. Det kjipe med turen er at vi har vært der før. Hadde vært spennende å forsøkt noe nytt. Bestillte turen fordi den var billig men har funnet fine turer til tilsvarende priser nå.

En får iallefall ikke pengene tilbake om en ikke prøver... 

Lenke til kommentar

Er du jente?

Gutter pleier å slutte å lete når de har funnet noe de vil ha.

Finn ut hvor mye du må betale for å komme deg ut av avtalen du har gjort, og sjekk hva som passer lommeboka di.

Jeg ville gått for to turer.  Det går penger når man er hjemme også.

Lenke til kommentar

Hva slags tur er dette? Jeg reiser nesten alltid til en ny destinasjon, men har flere ganger flydd til samme flyplass da det ofte er flere destinasjoner som kan nåes derifra. Er det mulig å fly dit du skal og så reise derifra til en annen destinasjon i området?

Hotellbookinger er vanligvis enklere å endre eller kanselere enn flybookinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...