Gå til innhold

Kjøpe brukt stasjonær pc

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en PC for å kunne spille spill som the Sims og Minecraft.

Jeg har ikke så stort budsjett, så tenkte å kjøpe brukt. Har fått tilbud om å kjøpe fra en som har bygget selv.

Dette er hva han sier om den. Hva vil den være verdt?

Prosessor: Intel I7-4960x - 6 kjerner på 4ghz

Kjøler: Noctua med 2 12cm vifter

Hovedkort: MSI x79-GD45(8) Military Class

Ram: HyperX 32GB - 8x4GB 1600mhz DDR3

Skjermkort 1: Sapphire Tri-X AMD 299 4GB

Skjermkort 2: Sapphire Tri-X AMD 299 4GB

Harddisk: 480GB SSD (2x240gb raid) 2TB HDD.

Strømforsyning: Corsair 750watt

Kabinett: Corsair

Operativ system: Windows 10home (oppgradert fra Windows 7 lisens som ligger med)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra kjøp, men den trekker veldig mye strøm og i7 4770k og GTX 1060 eller RX 480 eventuelt i crossfire vil være bedre til dette bruket.

Sier meg dessverre ingen ting.. Ser for meg maks 4t spilling i uka, så strømforbruket kan vel ikke være så stort da eller..?

Lenke til kommentar

Hvordan er den i forhold til feks denne? http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/HP550300NO/hp-pavilion-550-300no-stasjonar-pc-hvit

Kan få kjøpt den til 3500kr. Ny i september.

Den er helt ubrukelig til gaming  Skjermkortet er helt elendig samme med cpu.

Holder vel dog til Sims 3 ;) Men den til 5000kr er mye mye kraftigere

Endret av Noxz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste ulempe å kjøpe brukt er du bør passe på det er kjøpt i norge i større butikk\bedrift med tanke på reklamasjonsrett.

Uansett er den første den beste, eller kanskje vurdere spillkonsoll, xbox one\ps4 i så fall som blir alternativet.

Tror alt er fra Komplett. Men han sa at det ikke vil være noe garanti på den fordi han har bygd den selv. Antakeligvis med deler som er sendt tilbake på angrefrist og lignende.

Lenke til kommentar

Eneste ulempe å kjøpe brukt er du bør passe på det er kjøpt i norge i større butikk\bedrift med tanke på reklamasjonsrett.

Uansett er den første den beste, eller kanskje vurdere spillkonsoll, xbox one\ps4 i så fall som blir alternativet.

Tror alt er fra Komplett. Men han sa at det ikke vil være noe garanti på den fordi han har bygd den selv. Antakeligvis med deler som er sendt tilbake på angrefrist og lignende.

Du har garanti selv om du har bygd selv, komplett er sikkelig imøtekommende her. Reklamasjonsrett har du uansett uanvhengig av hvem som selger.

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Reklamasjonsrett på delene har han uansett, gitt at de ikke er kjøpt med kjente feil. Garanti for systemet som helhet får du ikke, men det er helt sikkert garanti på enkeltdelene. Om det skulle dukke opp noe feil, så må man dessverre feilsøke og finne ut hvilken komponent som tuller selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men finnes jo enkelte tilfeller der delene er kjøpt billig fra usa\ eller kjøpt som bedrift.

Derfor kan pc etc prises lav på finn.no.

Samme gjelder tyvgodts, så ville passet på fått med kvittering i så fall var jeg trådstarter.

Ellers har du antakelig mulig å kontakte komplett senere hvis  du ikke har skylden at varene har gått i stykker.

Muligens du da må klage på selgeren veiene i så fall.

Greit å sjekke om selgeren har byttet vifter\kjølepasta. Om de ikke er gamle.

Ellers burde vel du fint kunne bytte harddisk selv hvis det skulle bli problem.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...