Armas Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Jeg forsøker å finne en høyttaler til hytta og sliter virkelig. Så nå håper jeg dere har en god løsning til meg som jeg ikke vet om. Vi ønsker oss: Bærbar høyttaler med god lyd og batteri Må kunne spille musikk fra mobiler (blåtann) Hadde egentlig tenkt å gå for B&O Beolit 15 eller lignende. Men skjønner nå at vi også må ha mulihet for DAB. Hvordan skal vi få til det? På hytta er det tidvis dårlig internett, så vi kan ikke stole på internett-radio. Enten trenger vi en løsning for å strømme DAB fra en radio til Høyttaleren, eller så må vi finne en god høyttaler som også har DAB. Noen som har gode løsinger? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Jeg forsøker å finne en høyttaler til hytta og sliter virkelig. Så nå håper jeg dere har en god løsning til meg som jeg ikke vet om. Vi ønsker oss: Bærbar høyttaler med god lyd og batteri Må kunne spille musikk fra mobiler (blåtann) Hadde egentlig tenkt å gå for B&O Beolit 15 eller lignende. Men skjønner nå at vi også må ha mulihet for DAB. Hvordan skal vi få til det? På hytta er det tidvis dårlig internett, så vi kan ikke stole på internett-radio. Enten trenger vi en løsning for å strømme DAB fra en radio til Høyttaleren, eller så må vi finne en god høyttaler som også har DAB. Noen som har gode løsinger? På forhånd takk. Må vel bli noe slikt som Geneva model S da. Den har bluetooth, DAB og FM radio, og har ganske grei lyd. Er man veldig kresen på lyd bør man kanskje se etter noe annet, men til vanlig lytting fungerer den helt fint. Pent utseende har den også! Endret 24. februar 2017 av Enlightened Lenke til kommentar
Armas Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg forsøker å finne en høyttaler til hytta og sliter virkelig. Så nå håper jeg dere har en god løsning til meg som jeg ikke vet om. Vi ønsker oss: Bærbar høyttaler med god lyd og batteri Må kunne spille musikk fra mobiler (blåtann) Hadde egentlig tenkt å gå for B&O Beolit 15 eller lignende. Men skjønner nå at vi også må ha mulihet for DAB. Hvordan skal vi få til det? På hytta er det tidvis dårlig internett, så vi kan ikke stole på internett-radio. Enten trenger vi en løsning for å strømme DAB fra en radio til Høyttaleren, eller så må vi finne en god høyttaler som også har DAB. Noen som har gode løsinger? På forhånd takk. Må vel bli noe slikt som Geneva model S da. Den har bluetooth, DAB og FM radio, og har ganske grei lyd. Er man veldig kresen på lyd bør man kanskje se etter noe annet, men til vanlig lytting fungerer den helt fint. Pent utseende har den også! Takk for svar, men Geneva model S går vel ikke på batteri? Jeg skjønner nå at det er bare å gi opp denne planen, så nå går vi heller for en stasjonær spiller med DAB og blåtann som er stor nok til å fylle det store rommet på hytta. Så kjøper vi en mindre dab-radio som går på batteri og har blåtann som vi kan ta med ut på terrassen, inn på soverom eller på stranden. Med de kriteriene blir det mye letter å finne det vi ser etter. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Første resultatet jeg fant på google lister masse alternativer https://radio.no/userguide/pa-hytta/har-ikke-220v/ Men om de oppfyller "god lyd" kriteriet aner jeg ikke, men de stiller sikkert i samme klasse som Beolit som skryter på seg både 240watt og 2x35 watt effekt på samme fakta-ark:-) F.eks. denne https://radio.no/product/tivoli-audio-music-system-three/ En mulig løsning jeg ville sett på er Klipsch The One (med batteri) eller The Three. Om de er i nærheten av den gamle KMC3 modellen har de ikke problemer med å lage god stemning og lyd i ei hyttestue på god størrelse. Finnes en del DAB+ adaptere som kan plugges på line-in for radio biten. https://oslohificenter.no/hoyttalere/aktive-tradlose/klipsch-the-one Endret 27. februar 2017 av Flippo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå