thor8215 Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Hei! Jeg har nå i flere dager prøvd å få netcom sitt firebolt API til å godta æ ø å uten suksess. Her er dokumentasjon:https://telia.no/documents/10156/12217/smsbedriftapi_techndoc.pdf Når jeg sender request fra Internett explorer så fungerer det. Fra c# så fungerer det ikke. Kan noen ta en titt på koden min å komme med tips? har prøvd i flere dager, vet ikke hva jeg skal prøve mer. public string smsRequestTest(string username,string password,string phoneNumber,string message) { WebClient client = new WebClient(); byte[] bytesToEncode = Encoding.UTF8.GetBytes(username + ":" + password); string encodedPassword = Convert.ToBase64String(bytesToEncode); NameValueCollection nvc = new NameValueCollection(); //Stores post data nvc.Add("POST", "/sms/send HTTP/1.1"); nvc.Add("number", "4798231631"); //value 1 nvc.Add("message", "heiøæå\x20ac"); //value 2 client.Headers.Add("Authorization", "Basic "+encodedPassword); nvc.Add("content-type", "application/x-www-form-urlencoded"); nvc.Add("User-Agent", "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko"); nvc.Add("Host", "localhost:8080"); nvc.Add("Accept", "text/html, image/gif, image/jpeg, *; q=.2, */*; q=.2"); nvc.Add("Connection", "Keep-alive"); nvc.Add("Content-length", "400"); nvc.Add("Accept-Encoding", "gzip, deflate"); client.Encoding = Encoding.UTF8; byte[] tmp = client.UploadValues("http://firebolt.netcom.no:8080/sms/send",nvc); //request response = Encoding.UTF8.GetString(tmp); return response; } Lenke til kommentar
thor8215 Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Har også prøvd alt mulig av encoding. Jeg bruker fiddler for å se på trafikken, å det ser ut som data fra c# appen blir unikode uansett. %20 ++. Fra IE ser dataen i fiddler anderledes ut. Der er æ ø å erstattet med spørsmålstegn. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Vil bare gjøre deg oppmerksom på at du muligens linker til utdatert info. Denne ser jeg er oppdatert 16. Des 2016 og bruker firebolt.telia.no i stedet for firebolt.netcom.no som du bruker. Mulig det kan ha noe å si? Lenke til kommentar
thor8215 Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Hei! firebolt.telia.no fungerer ikke, den svarer ikke. Hvis man ser i den dokumentasjonen, på skjermbildene, så bruker de også netcom. Merkelig av telia å ha slik dokumentasjon. netcom linken fungerer, kjører jeg get request rett i internett explorer så funker alt. Fra mitt c# så funker alt, untatt æ ø å Lenke til kommentar
thor8215 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Ingen tips her? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 jeg har akkurat samme problemet med en annen leverandør av web services. Funker i nettleseren, men stopper i C#. Det var forresten merkelig at fiddler viser at norske tegn blir til ? Folkene bak API'et jeg skal ta i bruk holder på å analyserer, men når jeg leser inlegget ditt så lurer jeg på om dette faktisk ikek ligger på APIet i det hele tatt. Jeg opplever også at norske tegn blir erstattet med UNICODE versjonene av disse og hadde forsåvidt forventet dette. En ting er i hvertfall sikkert, norske tegn har skapt historiske konsulentbidrag oppigjennom :-) Kommer tilbake til tråden hvis jeg løser mitt eget problem... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Mange av tinga du sender skal være i client.Headers. Det er bare message og phoneNumber som skal bli sendt med i nvc. > nvc.Add("POST", "/sms/send HTTP/1.1"); Er vel også strengt tatt ganske unødvendig? Når det gjelder enkoding så mener jeg å huske at Telia i likhet med de andre teleoperatørene bruker sitt eget tegnsett, ikke unicode? Er litt usikker. Lenke til kommentar
jpedersen Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 prøv noe slik: WebClient client = new WebClient(); client.Encoding = Encoding.GetEncoding("ISO-8859-1"); (Bruker RestClient selv) Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Hei, har du forsøkt å sette enkoding til ISO-8859-1? Edit: @jpedersen Så innlegget ditt nå. Du har nok helt rett i enkodingen. Edit2: Så også nå at tråden er en del måneder gammel... Men greit å få inn om flere skulle slite. Endret 12. november 2017 av Dan-Levi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå