Maskinintelligens Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Overskriften sier egentlig det meste... Jeg føler et sterkt kall til å hjelpe de mest sårbare. Med andelen henlagte saker, så tror jeg at jeg kan virkelig bidra her. Men hva slags kvalifikasjoner trenger man for å gjøre noe sånt? Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Ved å registrere foretaket i Brønnøysundregistrene. Kvalifikasjonen det er mest spørsmål om, er vel en god porsjon sunn fornuft og en evne/vilje til å ståpå. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Fra investor til privatetterforsker? Du jobber strengt tatt ikke med de mest sårbare om du er privatetterforsker, men for de mer vellstående. Det er veldig få som har råd til å bruke privatetterforsker i tide og utide. Så her må du i tilfelle beregne en god del pro bono arbeid eller selge deg veldig billig - og det gir jo ikke mye penger til deg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Å ha etterforskningsbakgrunn som feks frå politiet vil sjølvsagt hjelpe. Men strengt tatt er det ikkje eit krav om utdanning eller kompetanse. Dei fleste privatetterforskarar jobber mest med å samle dokumentasjon, for sjølve analysedelen av etterforskninga er det ikkje uvanlig å benytte seg av konsulentar. Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Du registrerer et enkeltmannsforetak i B-registeret. Videre så hjelper det på om du har utdannelse fra politiet eller lignende, da metodikken kan være utslagsgivende. I dagens samfunn kan man vel google seg til alt. Så må du markedsføre deg og ditt enkeltmannsforetak på en måte som appellerer til den kundegruppen som du kan tenke seg vil benytte seg av tilbudet ditt. Det er her forskjellen mellom tap og vinn ligger; ingen vits i å være den beste hvis du ikke får kunder, og heller ikke noe vits hvis du får kunder men ikke klarer å levere. Lenke til kommentar
Maskinintelligens Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Fra investor til privatetterforsker? Du jobber strengt tatt ikke med de mest sårbare om du er privatetterforsker, men for de mer vellstående. Det er veldig få som har råd til å bruke privatetterforsker i tide og utide. Så her må du i tilfelle beregne en god del pro bono arbeid eller selge deg veldig billig - og det gir jo ikke mye penger til deg. Det trenger jo ikke å være noe motsetningsforhold. Bruce Wayne fra Gotham CIty ser jo ut til å klare seg ganske bra. Til dere andre, så takk for rådene. Når man ser på at oppklaringsraten bare er på litt over 20 %, så tror jeg at det kan være et skikkelig bra marked for dette. Men samtidig, så vil jeg påpeke at jeg sannsynligvis ville ha tilbudt tjenestene gratis som en gave til disse menneskene i nød som ikke får hjelpen de trenger av det offentlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå