Gå til innhold

Tar taxi i København kort (Visa)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Selvfølgelig tar de VISA. Det er jo en internasjonal standard! Problemet kan bli om du har aktivert VISA'en for kjøp av tjenester utenfor Norge hos banken din.. :)

Lenke til kommentar

@ilpostino

Og Danmark er langt fra eneste landet som kan den "leken", ingenting uvanlig i at man betaler mer med kort enn med kontanter. 

@studenten! 

Skikk og bruk i Danmark er iflg danske venner vi har at når man er "jevnt fornøyd" runder man av opp til 10 DKK på korte turer, 20 DKK på litt lengre, og lmer på veldig lange- 450-500 DKK eller mer - (og kanskje 10 DKK om avrundingen bare gir 1-2 DKK). I tillegg gir man tips utover det (og helst kontant) dersom man virkelig er fornøyd og mener sjåføren fortjener en påskjønnelse, men aldri som standard rutine for det gjennomsnittlige man bør forvente. 

Lenke til kommentar

Jeg har mange ganger blitt direkte skjelt ut av taxisjåfører når jeg vil betale med kort. Da er det nemlig ikke like enkelt for dem å jukse med kvitteringer.

Tviler dog på at dette er noe som helst problem i Danmark. Det er jo et ganske oppegående land.

Lenke til kommentar

@ilpostino

Og Danmark er langt fra eneste landet som kan den "leken", ingenting uvanlig i at man betaler mer med kort enn med kontanter. 

Av alle land jeg har vært i er Danmark verst når det gjelder å legge på gebyr ut over det som er vanlig i utlandet.

Lenke til kommentar

Jeg har mange ganger blitt direkte skjelt ut av taxisjåfører når jeg vil betale med kort. Da er det nemlig ikke like enkelt for dem å jukse med kvitteringer.

Tviler dog på at dette er noe som helst problem i Danmark. Det er jo et ganske oppegående land.

Noter nummer på bilen, dato og klokkeslett. Rapporter dette til selskapet han jobber for. 

Lenke til kommentar

Noter nummer på bilen, dato og klokkeslett. Rapporter dette til selskapet han jobber for.

For mye styr. Jeg tjener ingenting på det.

Lenke til kommentar

For mye styr. Jeg tjener ingenting på det.

Det å sende e-post krever vel like mye energi som å poste denne kommentaren. Selv om du ikke tjener noe på det, kan det tenkes det stopper sjåføren å gjøre lignende mot andre, og da har du jo i det minste gjort noe hyggelig for noen andre.

Lenke til kommentar

Tar garantert minst 10 minutter. Jeg kommer aldri til å se personen igjen, og siden jeg heller aldri skal tilbake til stedet igjen, så har jeg ingen interesse av å prøve å forbedre servicen der. Er det så rart? Hadde du virkelig giddet å klage på noe sånt?

Lenke til kommentar

@ilpostino

Da har du ikke vært her vi bor nå. Her legger butikkene minst 2 % (og minst drøyt 20 kr) på "sum i kassen" når utenlandske kort brukes til betaling, de fleste 3-5 % og de verste helt opp i 10 %/minst 100 kr! (Selvfølgelig skal kundene dekke alle omkostninger kortterminaler og kortoppgjør medfører når de ikke har forstand nok til å komme med sedler og mynter!) Stort sett gjelder "jo mer snobbete butikk, jo mer tillegg". Minibankene er ikke bedre, de tar 50-100 kr pr uttak i tillegg til det banken man selv er i vil ha. Slike summer klarer ikke engang Danmark, selv om man er grådige på kortgebyrer der også. Flere land i nærheten her har visst også ganske stive gebyrer for kortbruk.

@skurupu

Å, det største og eldste selskapet i København (http://www.taxa.dk/) har ikke akkurat verdens beste rykte (https://dk.trustpilot.com/review/www.taxa4x35.dk). Akkurat skattejuks er likevel ikke danske taxiers spesialitet. Jeg antar det er mer muligheten enn viljen som hindrer. Og skattejuks skal jo også Oslo Taxi kunne ganske godt har jeg forstått?

@woods

Sikker på han arbeider for noe selskap?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...