Zeph Skrevet 6. juni 2020 Del Skrevet 6. juni 2020 Eg har alltid føretrukket ein lasermålar sidan den kan vise avstand til det meste og har vore meir nøyaktig enn GPS. Om dagens utstyr er betre veit eg ikkje. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Ja, da har jeg spilt årets første runde litt sent, men er unnagjort. Kjenner det er litt deprimerende med halvsett, selvom det utgjør 0 forskjell for en noob som meg ? Tips til full sett? Skal jeg kjøre tester med en pro eller bare kjøpe noe som ser bra ut? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Mizuno JPX 919 Hot Metal Da har du et sett i mange år! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2020 Kjøp settet du vil ha. Ingen sett gjør deg "bedre". Jeg inkluderer blades i dette. Jeg er ikke særlig god og spiller AP2-jern, noe som Speith også gjør. Har prøvd typiske nybegynner-sett også, og shanker de like lett ut i skauen som Titleist MB. Se på køllene du vil ha - og tenk på gappingen for ditt spill. Det er du som skal se ned på køllene dine, ikke selgeren. Og få deg en custom-fit i samme slengen, da er du i gang TL:DR - ingen golfkøller redder deg fra en slice. Ikke en gang litt. Nada. I verstefall vil en typisk "distance"-kølle med cranka lofts sette deg lengre inni skauen ? Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Haha, skal ha det i tankene, bshagen! Så du anbefaler customfitting altså? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 Uten tvil! Miklagard Golfklubb (Tom Horley) er blant verdens best, ikke kødd en gang. Men det koster litt spenn. Ett fullt sett setter deg gjerne tilbake 30k - fort. Ellers så kjører jo Golfshopen.no og Golfhandelen.no (begge i Oslo/Fornebu) relativt grei Custom-fit. Kjøper du køllene du prøver så tror jeg det er gratis. Men ikke i nærheten av nivået til Tom Horley selvsagt, men verdt å sjekke ut de to andre også, du bor vel i Oslo om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Bor ikke i Oslo, men ikke så langt unna høres ut som dette er noe jeg må prøve ja! Bare å vente på feriepenger =D Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 EDIT: Jeg er venstrehendt, er det no håp for custom fitting da? Vet at mange butikker ikke har så mye på lager, men det kan bestilles opp, men det er neppe aktuelt bare for custom fitting. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2020 Selvsagt er det det Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 Det er veldig lite utvalg for links spillere de fleste steder, dessverre, det samme gjelder mangel på proer / trenere som spiller links. Hva er galt med halvsettet ditt? Er det gamle køller eller trives du ikke med dem? Hvor lenge har du spilt? Man klarer seg egentlig veldig fint med et halvsett, vil tippe at flere køller begynner å gi mer mening ved hcp 20 eller noe lavere kanskje (og selvsagt avhengig av ambisjonsnivået). Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 mandela skrev (1 minutt siden): Det er veldig lite utvalg for links spillere de fleste steder, dessverre, det samme gjelder mangel på proer / trenere som spiller links. Hva er galt med halvsettet ditt? Er det gamle køller eller trives du ikke med dem? Hvor lenge har du spilt? Man klarer seg egentlig veldig fint med et halvsett, vil tippe at flere køller begynner å gi mer mening ved hcp 20 eller noe lavere kanskje (og selvsagt avhengig av ambisjonsnivået). Uenig. Halvsett er bare tull, man må kjøpe helsett, man får bruk for alle køllene uansett nivå. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 Ja, synes det er kjedelig med halvsett. Er vel egentlig bare det. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 (endret) Golf'ern skrev (33 minutter siden): Uenig. Halvsett er bare tull, man må kjøpe helsett, man får bruk for alle køllene uansett nivå. Uenig at man må kjøpe et helsett når man allerede har et halvsett, bare for å ha et helsett Jeg har helsett, men spiller kun med halvt sett, har da den andre delen stående et annet sted slik at jeg slipper å drasse med meg utstyr hver gang jeg drar dit. Er det kjedelig med halvsett, da er det bare å peise på med helsett hvis økonomien tillater det Golfhandelen ser veldig dårlig ut når det gjelder links køller: https://www.golfshopen.no/golfkoller/golf-venstre-links/jernsett.html https://www.golfhandelen.no/no/artiklar/golfhandelen/golfkoller/venstrekller-2/index.html https://www.dormy.com/no/sortiment?cat=cat_0:køller!!4-5!!||cat_1:golfsett!!14-0!!&specs=f_fatning:venstre!!0!!&orderby=10 Er man heldig, kan man også gjøre kupp på finn osv. fra tid til annen. Endret 8. juli 2020 av mandela Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Hvordan fungerer egentlig handicap? Må man spille 18 hull for å få det med i kalkulasjonen? Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Alkan skrev (1 time siden): Hvordan fungerer egentlig handicap? Må man spille 18 hull for å få det med i kalkulasjonen? Det holder med 9. man legger inn runden i golfbox, så regner den uten snittet på beste 8 av siste 20, så får du nytt eller uendret hcp neste dag. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Kreves det fortsatt at man har spillepartner for å registrere handicap? Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Alkan skrev (2 timer siden): Kreves det fortsatt at man har spillepartner for å registrere handicap? Jepp 1 Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 10. august 2020 Del Skrevet 10. august 2020 Hvor mange tellende runder må man gå før handicap blir oppdatert? Hvis man klarer å gå bedre enn 54 slag, altså. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. august 2020 Del Skrevet 10. august 2020 Hva? Har forumet en golftråd, og jeg har ikke oppdaget den før nå? ? Skandale! @Alkan Etter de nye reglene blir handicappet ditt beregnet ut i fra de 5 beste av de siste 20 tellende rundene dine, så du må gå minst 5 runder før du får et pålitelig handicap. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå