Golf'ern Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 ja og par 3, så billig er det ikke, men man sparer mye i forhold til andre fisefine baner. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Noen som har fått spilt i det siste da? Tok akkurat veien til Golf. Spilte 12 hull i dag gikk så som så tre baller ble borte i skogen bla. Høydepunktet var trist nok puttinga... noen bra jernslag ble det da. Endret 27. mai 2018 av Alkan Lenke til kommentar
barezell Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Var ute på den årlige range turen i helga. Sjukt deilig å slå noen bøtter i sola, tok også en liten tur på 6 hullsbanen. Gikk relativt bra på range og relativt dårlig på mini banen Men når man ikke har spilt "aktivt" på 5-6 år så kan man vel ikke vente annet. Spørs om det ikke blir medlemskap og full rulle igjen fra neste år, merker flere av kompissene begynner bli gira og Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Noen som har fått spilt i det siste da? Tok akkurat veien til Golf. Spilte 12 hull i dag gikk så som så tre baller ble borte i skogen bla. Høydepunktet var trist nok puttinga... noen bra jernslag ble det da. Spiller noen ganger i uka, veldig fint å spille nå, selv om banen er knusktørr og det har blitt mye vinterskader. hvor tok du kurset da? har du meldt deg inn noe sted? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Eg har gått 9 hol i Skien og 18 i Larvik. Det gjekk litt opp og ned som venta, men fekk med meg ein del par i løpet av rundane. Til ikkje å ha spelt på to år synest eg det gjekk greit. Prøvde meg ikkje så mykje med driver og wood sidan eg ikkje fekk slått dei på rangen, men hadde eit par brukbare. Det var medvind på rangenæ og utility-jernet gjekk heilt til enden. Ei lengre kølle ville gått over og inn på par 3-banen. Sambuaren tok ein snap av ein sving og eg såg at gamle problem framleis var der. Spesielt i form av hovud og overkropp som går framover. Eg meiner å hugse frå to år sidan at eg det måtte kjennes ut som eg flytta hovudet bakover for at det faktisk skulle stå i ro. Varmen er meir enn eg har bruk for. Kunne fint vore ti grader mindre. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 (endret) Noen som har fått spilt i det siste da? Tok akkurat veien til Golf. Spilte 12 hull i dag gikk så som så tre baller ble borte i skogen bla. Høydepunktet var trist nok puttinga... noen bra jernslag ble det da. Spiller noen ganger i uka, veldig fint å spille nå, selv om banen er knusktørr og det har blitt mye vinterskader. hvor tok du kurset da? har du meldt deg inn noe sted? Kurset ble tatt i Sarpsborg i denne klubben: http://www.skjeberggk.no/hjem meldte meg også inn som prøvemedlem. Var vel 330 kr i måneden i ett år ellers. Edit: Hvordan booker jeg egentlig tee time? Det ble aldri nevnt på kurset merkelig nok, men forstår at det skal gjøres fra golfbox, men har ingen innlogging der. Edit 2: Fått mail med innlogging fra klubben ser jeg... da blir det vel ordnings. Endret 28. mai 2018 av Alkan Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Noen som har fått spilt i det siste da? Tok akkurat veien til Golf. Spilte 12 hull i dag gikk så som så tre baller ble borte i skogen bla. Høydepunktet var trist nok puttinga... noen bra jernslag ble det da. Spiller noen ganger i uka, veldig fint å spille nå, selv om banen er knusktørr og det har blitt mye vinterskader. hvor tok du kurset da? har du meldt deg inn noe sted? Kurset ble tatt i Sarpsborg i denne klubben: http://www.skjeberggk.no/hjem meldte meg også inn som prøvemedlem. Var vel 330 kr i måneden i ett år ellers. Edit: Hvordan booker jeg egentlig tee time? Det ble aldri nevnt på kurset merkelig nok, men forstår at det skal gjøres fra golfbox, men har ingen innlogging der. Edit 2: Fått mail med innlogging fra klubben ser jeg... da blir det vel ordnings. Da er det vel bare å sette igang grei pris det. Lenke til kommentar
Automatikeren Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Hoder på med VTG nå, så fikk meg 4 hull etter kurset i går. Merker at jeg trenger mer tid på range, og spesielt med driver, da jeg merker at jeg fort velger 7-er jern i de fleste situasjoner. Endret 1. juni 2018 av Automatikeren Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 For ein nybyrjar er 7-jern heilt greit å bruke til dei fleste slag, men det skadar ikkje å prøve seg med andre køller av og til. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Blir ikke god av å bare bruke 7. jernet så lurt å utvide littt. Lenke til kommentar
Automatikeren Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Jeg kom i en liten regeldiskusjon på runden i går. Det omhandler regel 28-uspillbar ball. Om man slår et kort utslag som havner i kanten av fairway, og slår deretter en «perfekt» provisorisk ball. Har man da lov å dømme førsteslaget uspillbar og fortsette på den provisoriske ballen, eller må man spille på førsteballen sålenge man finner denne? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Du må ikkje leite etter ballen om du ikkje vil, men ein motstandar kan gjere det. Finn han ballen, eller nokon finn ballen tilfeldig når de går forbi der den landa, så er den i spel. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Jepp. Og om jeg ikke husker feil, så blir ballen i dette tilfelle, om den er uspillbar, droppet. Siden den ikke nådde fairway så blir vel dette nærmeste Tee-box? Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Man må melde ballen uspillbar før man slår den neste. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Noen som følger med? Tiger on the prowl! Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 (endret) Følgt med på leaderboarden sålangt men satser på og få sett alt i dag, får håpe Tiger blander seg litt inn i teten etterpå. Endret 22. juli 2018 av Golf'ern Lenke til kommentar
Automatikeren Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hei. vurderer kjøp av nytt nybegynner Helsett, og har kommet over 2 aktuelle kandidater. Wilson profile XD, og Wilson Prostaff HDX. Noen som vet forskjellen på disse seriene, og evt hvilket sett som er å anbefale? Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hei. vurderer kjøp av nytt nybegynner Helsett, og har kommet over 2 aktuelle kandidater. Wilson profile XD, og Wilson Prostaff HDX. Noen som vet forskjellen på disse seriene, og evt hvilket sett som er å anbefale? Når det gjelder nybyggersett så er det bare å kjøpe det billigste, disse holder såpass lav kvalitet at det ikke er noe merkbar forskjell, dette er jo tross alt noe man kun bruker i starten. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Noen som følger med i kveld da? WGC Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) Jeg skal se ja. Håper på McIlroy Endret 23. februar 2019 av bshagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå