Gå til innhold

Forsøker å lokke Tesla til Trollhättan


Anbefalte innlegg

Jepp, og prinsippet i diskusjonen blir vel det samme:) Jeg skjønner ikke at man kan si at biler med lavt utslipp er "subsidiert"?

 

Om bilen er miljøvennlig eller har lavt utslipp er jo egentlig irrelevant, det som er relevant er at disse bilene har egne særregler som gjør at man ikke betaler avgifter man ellers måtte betalt på andre biler, derav subsidiering.

 

Fem år til med elbil-subsidier

Har punget ut med elbilsubsidier for 2,3 milliarder kroner

Subsidier til elbiler er feilslått klimapolitikk

Elbilsubsidene bør reformeres

Latterlig subsidiering

Endret av adeneo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jepp, og prinsippet i diskusjonen blir vel det samme:) Jeg skjønner ikke at man kan si at biler med lavt utslipp er "subsidiert"?

 

Om bilen er miljøvennlig eller har lavt utslipp er jo egentlig irrelevant, det som er relevant er at disse bilene har egne særregler som gjør at man ikke betaler avgifter man ellers måtte betalt på andre biler, derav subsidiering.

 

Fem år til med elbil-subsidier

Har punget ut med elbilsubsidier for 2,3 milliarder kroner

Subsidier til elbiler er feilslått klimapolitikk

Elbilsubsidene bør reformeres

Latterlig subsidiering

 

Enig i at formålet med incentivet er irrelevant.

Hva man oppfatter som særregler er nok en litt subjektiv sak. Hvis det er "egne særregler" som avgjør om man kan kalle det en subsidie eller ikke så javel, da er jo det greit. Men en litt upresis definisjon som kan brukes for alle formål i diskusjoner som denne. Så kanskje man ikke skal gjøre et så stort poeng ut av at ting er subsidiert? Det var uansett ikke meningen å starte en stor diskusjon rundt dette, jeg var bare nysgjerrig på hva du mente.

Lenke til kommentar

 

Jepp, og prinsippet i diskusjonen blir vel det samme:) Jeg skjønner ikke at man kan si at biler med lavt utslipp er "subsidiert"?

Om bilen er miljøvennlig eller har lavt utslipp er jo egentlig irrelevant, det som er relevant er at disse bilene har egne særregler som gjør at man ikke betaler avgifter man ellers måtte betalt på andre biler, derav subsidiering.

 

Fem år til med elbil-subsidier

Har punget ut med elbilsubsidier for 2,3 milliarder kroner

Subsidier til elbiler er feilslått klimapolitikk

Elbilsubsidene bør reformeres

Latterlig subsidiering

Nei, det er ikke irrelevant.

Poenget er å få giftspredere bort fra veiene og erstattet med nullutslipp.

Dermed forsvinner giftmorderne i Olje og Gass også automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...