Holter-Jacobsen Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Hei Jeg er ikke sikker på om dette er det riktige sted å starte denne tråd.... Men fandt ikke noe bedre... Jeg har følgende spørs: Skal hjelpe min søn med å bygge en gaming pc og trenger al den hjelp jeg/vi kan få med å finne dele. (riktige dele) Har vert rundt på nette og sett/lest men det er jo litt forvirrende når man ikke kjenner til det om hvordan/vad man skal sette sammen for at det blir riktig. Han skal bl.a. spille følgende spil: Dark Souls - Fallout - For Honor... Jeg håper der er noen som kan hjelpe med noen gode innspill..... Takker på forhånd.... HJ Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Hva er budsjettet? Er lettere for oss om du gir oss en pris å gå etter Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Hei Jeg er ikke sikker på om dette er det riktige sted å starte denne tråd.... Men fandt ikke noe bedre... Jeg har følgende spørs: Skal hjelpe min søn med å bygge en gaming pc og trenger al den hjelp jeg/vi kan få med å finne dele. (riktige dele) Har vert rundt på nette og sett/lest men det er jo litt forvirrende når man ikke kjenner til det om hvordan/vad man skal sette sammen for at det blir riktig. Han skal bl.a. spille følgende spil: Dark Souls - Fallout - For Honor... Jeg håper der er noen som kan hjelpe med noen gode innspill..... Takker på forhånd.... HJ Gå for rimelig ssd på 240gb eller oppgrader til en større på ca 500gb, de koster ca 1500kr. Bruk ca dobbelt så mye penger på skjermkort som cpu. Disse tre komponentene vil styre ytelsen. Andre komponenter i maskinen betyr minimalt på ytelse, f.eks. hovedkort og ram (sålenge du har nok). Ikke legg unødvendig mye penger i hovedkort, ram, PSU eller kabinett. Og for all del, vent 2 uker med å kjøpe. 2. mars kommer neste generasjon cpu fra AMD og noen dager senere kommer neste generasjon skjermkort fra AMD. Nvidia lanserer 1080ti samtidig for å møte konkurransen. Kjøper du noe nå rekker du såvidt å motta det i posten før nylanseringene kommer. En maskin med ryzen cpu og vega skjermkort tror jeg kan danke ut det du får for tilsvarende pris i dag. Lenke til kommentar
Holter-Jacobsen Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Budsjett pris er vel rundt 10k - 15k... Det er ikke noe som sådan vi vektlegger - det som er hoved sagen er at han får en god funksjonell gaming... Det vil værfe greit å få litt ''navne'' info på produkter så vi veit hva det er vi kjøper.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå