Gå til innhold

Sennheiser HD 4.50 btnc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BT bruker som regel aptX ved støtte i begge enheter, som igjen er 4 bit ADPCM. aptX koker ned et 16 bits signal til 4 bit via en veldig enkel og tidsmessig rask konvertering, noe som er perfekt til synkronisering av lyd og bilde uten at noe trengs å gjøres, så det er omentrent like bra som lyd direkte fra en hodetelefonutgang, men desverre ødelegger ADPCM en del nøyanser i lyden. Dette blir fort irriterende på lavt volum der det er mest framtredende. Det høres ikke like ille ut som standard 4 bit ADPCM på et Ugreen adapter jeg har testet litt ut, så noe har de gjort for å dempe de lydmessige artefaktene. Det er ikke sånn at jeg fraråder BT-lyd uansett for det har bruksområder som er helt legitime også, bare ikke forvent CD-kvalitet av en så begrenset differensiell koding av originalsignal. Paradoksalt nok ville AAC fungere bedre lydmessig på under den bitraten ADPCM bruker (rundt 350 kbps), men det er desverre ikke noen enkel måte å styre preferanser om man foretrekker lav forsinkelse eller best lydkvalitet, så det blir som regel til at det blir aptX-lyd når relativt nye enheter brukes sammen. Det kan være at jeg ikke har kommet borti en magisk app som fikser valgmuligheter, men jeg har lett endel etter muligheter til å justere dette.

 

En god video du kan bruke til å sjekke forsinkelse:

 

Lenke til kommentar

Lukter litt på noe tråd-fritt om dagen. Ser Sennheiser nettopp har kommet med HD 4.50 btnc til en tilsynelatende fornuftig pris mtp spesifikasjonene. Noen som har prøvd disse?

 

Ser på denne selv. Tror ikke den er kommet i salg noen plasser.

Lydmessig er den nok ganske lik Sennheiser HD 4.40/ 4.30.

 

Eneste anmeldelsen er denne.

http://majorhifi.com/sennheiser-hd-4-50-btnc-wireless-headphone-review/

 

Alternativer i samme prisklasse:

Sony MRD100ABN

JBL Everest Elite 700

Plantronics Backbeat Pro

Lenke til kommentar

Lukter litt på noe tråd-fritt om dagen. Ser Sennheiser nettopp har kommet med HD 4.50 btnc til en tilsynelatende fornuftig pris mtp spesifikasjonene. Noen som har prøvd disse?

 

Soundgarden har disse på salg til 1436,- nå. Har ikke fått de på lager. Forventet levering er 15/3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...