Gå til innhold

Maks lengde på ledning fra skjermkort til TV??

tjuddi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-28 02:12, tjuddi skrev:

Hva er teoretisk maks lengde på kabelen fra tv utgang til tv?Er det noen som bruker mer enn 5m?

Jeg har et ca 17-18 meter langt strekk fra PC-en til teven, en fin 75 ohms coax med påloddede phono-kontakter. Fungerer helt utmerket, krystallklart bilde. Det eneste som er viktig ved lange strekk, er godt skjermede kabler av god kvalitet.

[ Denne Melding var redigert av: hce på 2002-02-28 03:32 ]

Lenke til kommentar

Det er vel ingen direkte maks lengde.

Problemet er heller at veldig ofte prøver skjermkortet å autodetektere om det er en TV eller.no i andre enden av kabelen og med mer enn 2 meter kabel kan det gå til h******.

Derfor er det fint at man har f.eks TV-tool til å sparke igang TV-utgangen på Nvidia skjermkort. Jeg har uten problem brukt en 10m lang S-vhs kabel. Men da må jeg bruke et 3de-parts program for å "sparke" igang TV-utgangen. Den merker ikke lenger om TV'en er koblet til eller ei.

Jeg har også sett at de nyere driverne til Nvidia har en 'force detection of second device' knapp som etter all sannsynlighet fikser biffen. Jeg har ikke kommet så langt at jeg har testet. hehe.

Det skal også nevnes at desto lenger kabel du bruker desto større er sjansen for at signalet svekkes/forvrenges. Men jeg tør påstå at du skal fint klare å få en 20-30m lang kabel til å funke bare det er gjort riktig. (Monster-kabel er ofte et godt steg på veien) :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...