Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gass på bilen begynte og tulle

Torolf

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjørte i tunell idag og når jeg giret fra 4 til 5 gir begynte den og humpe som bare det.. når jeg kjørte i nedoverbakken og trykte inn gassen humpet den og slapp jeg så ble den helt fin igjen.. når jeg da startet og kjøre opp bakken i tunellen så sank farten til bilen siden den var i 5 gir noe som er helt normalt for meg.. jeg girte da til 4 for og få fart men da humpet bilen litt igjen og gasspedalen virket tyngre og farten te bilen fortsatte og gå ned... når jeg kom ut av tunellen stoppet jeg i nærmeste busslomme og stoppet og startet bilen. Da fungerte den helt fint!

Noen som vet va dette kan være? Er en Opel Astra G 2001 modell som er kjørt 201 000km cirka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Lyser motorlampen? Ev. blinker den? Har du lest ut feilkoder? Forøvrig høres symptomene ut som feil på coilpakke. Dersom det er tilfelle, bør du ikke kjøre bilen før det er fikset, da det vil ødelegge katalysatoren.

Lenke til kommentar

Lyser motorlampen? Ev. blinker den? Har du lest ut feilkoder? Forøvrig høres symptomene ut som feil på coilpakke. Dersom det er tilfelle, bør du ikke kjøre bilen før det er fikset, da det vil ødelegge katalysatoren.

Motorlampe lyser grunnet ødelagt lambdasonde men er på verksted og skifter sonden nå så de skulle sjekka om de fant ut noe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På min Astra G (1,2 liter) nr 1 viste det seg at feilkode på lamdasonden var forårsaket av feil på luftmassemåler, symptomet var tap av motorkraft over ca 4000 rpm, og samtidig motorlampe. På min Astra G nr 2 (1,6 liter) hadde jeg periodisk ujevn gange og redusert ytelse, sammen med blinkende motorlampe, viste seg å være feil på coilpakken.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

På min Astra G (1,2 liter) nr 1 viste det seg at feilkode på lamdasonden var forårsaket av feil på luftmassemåler, symptomet var tap av motorkraft over ca 4000 rpm, og samtidig motorlampe. På min Astra G nr 2 (1,6 liter) hadde jeg periodisk ujevn gange og redusert ytelse, sammen med blinkende motorlampe, viste seg å være feil på coilpakken.

Ble knapt med tid til og sjekke det idag så de skulle gjøre det imorgen tidlig! Var det dyrt og få fikset coilpakken eller er det noe en kan gjøre selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ble knapt med tid til og sjekke det idag så de skulle gjøre det imorgen tidlig! Var det dyrt og få fikset coilpakken eller er det noe en kan gjøre selv?

Delen koster 2500-3000 fra Opel, og er enkel å bytte. Du kan også se på ebay, mange brukte (og nye) deler fra England til disse bilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...