Torolf Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Hei! Kjørte i tunell idag og når jeg giret fra 4 til 5 gir begynte den og humpe som bare det.. når jeg kjørte i nedoverbakken og trykte inn gassen humpet den og slapp jeg så ble den helt fin igjen.. når jeg da startet og kjøre opp bakken i tunellen så sank farten til bilen siden den var i 5 gir noe som er helt normalt for meg.. jeg girte da til 4 for og få fart men da humpet bilen litt igjen og gasspedalen virket tyngre og farten te bilen fortsatte og gå ned... når jeg kom ut av tunellen stoppet jeg i nærmeste busslomme og stoppet og startet bilen. Da fungerte den helt fint! Noen som vet va dette kan være? Er en Opel Astra G 2001 modell som er kjørt 201 000km cirka Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Kan det være noe som tetter eksosen? Katalysator eller noe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Hvilken motor har bilen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg må i hvert fall vite om det er bensin eller diesel. Det høres ut som feiltenning forårsaket av vakuumlekkasje eller dårlige plugger. Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Er bensin motor Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Bytt plugger og eventuelt pluggledninger om det er lenge siden. Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 De er 9 månedar gamle bare, fikk byttet de på verksted! Men kanskje jeg kan prøve og bytte ledningene. https://gyazo.com/bcf8e02f58a285e717e269d35135947b Her er litt om motoren bilen min har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Lyser motorlampen? Ev. blinker den? Har du lest ut feilkoder? Forøvrig høres symptomene ut som feil på coilpakke. Dersom det er tilfelle, bør du ikke kjøre bilen før det er fikset, da det vil ødelegge katalysatoren. Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Lyser motorlampen? Ev. blinker den? Har du lest ut feilkoder? Forøvrig høres symptomene ut som feil på coilpakke. Dersom det er tilfelle, bør du ikke kjøre bilen før det er fikset, da det vil ødelegge katalysatoren. Motorlampe lyser grunnet ødelagt lambdasonde men er på verksted og skifter sonden nå så de skulle sjekka om de fant ut noe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Da tror jeg vi tar det der fra og venter til lambdasonden er byttet. Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Da tror jeg vi tar det der fra og venter til lambdasonden er byttet. Er det mulig det er pga. Lambdasonden som gjør det? Er ingen bilekspert Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) På min Astra G (1,2 liter) nr 1 viste det seg at feilkode på lamdasonden var forårsaket av feil på luftmassemåler, symptomet var tap av motorkraft over ca 4000 rpm, og samtidig motorlampe. På min Astra G nr 2 (1,6 liter) hadde jeg periodisk ujevn gange og redusert ytelse, sammen med blinkende motorlampe, viste seg å være feil på coilpakken. Endret 23. februar 2017 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Da tror jeg vi tar det der fra og venter til lambdasonden er byttet. Er det mulig det er pga. Lambdasonden som gjør det? Er ingen bilekspert Ja, lambdasensor justerer mengden bensin i motoren. Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 På min Astra G (1,2 liter) nr 1 viste det seg at feilkode på lamdasonden var forårsaket av feil på luftmassemåler, symptomet var tap av motorkraft over ca 4000 rpm, og samtidig motorlampe. På min Astra G nr 2 (1,6 liter) hadde jeg periodisk ujevn gange og redusert ytelse, sammen med blinkende motorlampe, viste seg å være feil på coilpakken. Ble knapt med tid til og sjekke det idag så de skulle gjøre det imorgen tidlig! Var det dyrt og få fikset coilpakken eller er det noe en kan gjøre selv? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 er vel ikke en av disse miljømotorene som står i den? Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 er vel ikke en av disse miljømotorene som står i den? hva mener du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Ble knapt med tid til og sjekke det idag så de skulle gjøre det imorgen tidlig! Var det dyrt og få fikset coilpakken eller er det noe en kan gjøre selv? Delen koster 2500-3000 fra Opel, og er enkel å bytte. Du kan også se på ebay, mange brukte (og nye) deler fra England til disse bilene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå