pierce007 Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Hadde bilen inne til EU kontroll, og ba de samtidig sjekke A/C anlegget, da viften har sluttet - kommer svak varm, men vil slite på en kald vinterdag på frontvinduet og ellers i bilen med å holde meg varm. Dog hender det av og til - veldig sjeldent - at viften starter, men da et pr minutter. Konklusjonen var noe diffust - de klarte ikke helt å finne ut av det - hvor årsaken lå/hva dette skyldtes. På kontrollseddelen står det systemet virker ikke eller er åpenbart defekt. Fikk tilbud på kupevifte og motstand. Inkludert arbeid kom dette på 6.200,-. Forøvrig kan det nevnes at dette er en Peugeot Partner 2011. Syntes dette var dyrt, men......kanskje ikke? Kunne det tenkes være noe annet? En annen ting - ikke tatt meg bryet enda å sjekke, men er det enkelt å skifte pærer på en slik bil? Kontrollen viste også at det var behov for å skifte et pr pærer. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Kan det være at det ikke er gass på AC-anlegget? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Kan det være at det ikke er gass på AC-anlegget? hvordan kan dette sjekkes? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Det vil jo uansett ikke gi varme på en kald vinterdag. AC-en er kun for kjøling. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Det vil jo uansett ikke gi varme på en kald vinterdag. AC-en er kun for kjøling. Varmeapparatvifte da? Apparatet gir varme Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg tipper vifta. Den er lett å teste hvis man kommer til. Bare koble 12V rett på den og se om den sviver riktig. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Jeg tipper vifta. Den er lett å teste hvis man kommer til. Bare koble 12V rett på den og se om den sviver riktig. Ville jo trodd verkstedet har sjekket dette. Sa de hadde prøvd å diagnostisere. Derav deres konklusjon på ny kupevifte. I utgangspunktet vil jo en tro at verksted har kompetanse på slikt. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Det vil jo uansett ikke gi varme på en kald vinterdag. AC-en er kun for kjøling. Godt poeng som jeg ikke tenkte på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå