Kontorpult (Øystein) Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Heisann, skal flytte batteriet bak og koble opp to like der, da det ikke blir plass til batteri i motorrommet når jeg skal bytte til en annen motor. Samt at det gjør det lettere å koble bilstereo Har prøvd å tegne det slik jeg tenker å koble det, men ikke sikker på om dette blir helt riktig. Går for 50mm2 kabel på både pluss og minus. Trenger jeg en minus-kabel fra batteri bak til jording til motorblokk? Eller vil det gå uten? Planen er uansett å ordne en slik ledning etterhvert, men koster jo sitt de ledningene. Bilstereo går det nok en stund før jeg begynner å bygge i bilen, motor er hovedprioritet Tenker bare å koble meg rett på den eksisterende pluss-polen i motorrommet, funker det, eller vil det være bedre å koble direkte på starter og så trekke en derfra til forbruk? Kan det lønne seg å trekke en pluss ledning fra dynamo til batteri i senere tid? Jeg må vel ha sikring ved batteriet? Hvor stor må jeg ha der? Batteriene er 2x 62Ah for å kunne bruke det så godt som nye 62Ah batteriet jeg allerede har, dynamo lader 70A, originalt satt det en 55A der. Vil 70A klare å lade opp alt på en tur på 2-3mil? Bygger en egen boks til batteriene baki og skrur det godt fast, samt lager et oversiktlig sikringssystem for ekstra strømforbrukere Ellers noen tips på veien? Trekker den inn i bilen, og på motsatt side i bilen går det bensinrør og bremserør, derfor er det trukket på den siden av bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå